Resultat 1 till 7 av 7
  1. Collapse Details
    Husqvarna FF-Vimmerby IF 1/5 

Reg.datum
    jun 2006
    Blogginl?
    6
    Division 2 Östra Götaland, omgång 3
    Tisdagen den 1 maj 2012 kl. 17.00
    Vapenvallen, Huskvarna
    Husqvarna FF – Vimmerby IF 1–1 (1–1)
    1–0 S. Adjei (4) [ass. x. xxx]
    1–1 J.Gustavsson (26) [ass. x. xxxx]
    Domare: Jon Lindholm, Linköping
    P. 295
    Hörnor: x–x (x–x)
    Varningar: 1–0 (0-0)

HFF
    Olofsson*
    -----------------------------------------------------------------------
    D. Andersson
    T.Hansson
    E. Avdic
    Hojan (V 84)

J. Andersson (ut 71)
    Ritheim
    S.Avdic
    Karlefjärd
    Kuce (ut 71)
    Adjei
    S.Klänge (81)
    S. Andersson (in 71)
    E.Halilovic
    Y.Getachew
    Glaad*
    Svara med citat

2. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Vet inte var man ska börja riktigt men dagens insats var pinsam, hur många sista passningar nådde rätt adress? 5 % ?

Var det någon som såg nåt kantspel?

Fega byten av tage tycker jag också, ut med 2 st mittfältare och in med 2 st backar? Släng in Chia Kaki eller Yonathan Getachew istället.

Jaja det kan väl bara bli bättre iallafall hoppas jag om man ska försöka vara positiv

Det var skoj och se Didric bli förbannad när nr 10 i Vimmerby försökte filma till sig en frispark. Fick sig en utskällning.
    Senast redigerat av Linus den 2012-05-01 klockan 20:32.
    Svara med citat

3. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Vet inte var man ska börja riktigt men dagens insats var pinsam, hur många sista passningar nådde rätt adress? 5 % ?

Var det någon som såg nåt kantspel?.

Fega byten av tage tycker jag också, ut med 2 st mittfältare och in med 2 st backar? Släng in Chia Kaki eller Yonathan Getachew istället.

Jaja det kan väl bara bli bättre iallafall hoppas jag om man ska försöka vara positiv

Det var skoj och se Didric bli förbannad när nr 10 i Vimmerby försökte filma till sig en frispark. Fick sig en utskällning.
    Jag instämmer till fullo! Kantspelet existerade knappt nej.

Dom som kan avgå med godkänt är Anton, Ritheim och Kuce som river och sliter och faktiskt får med sig bollen i många 1 mot 1-dueller. Min favorit Jensa var en blek kopia av sig själv, idefattig, långsam i tanken och fick inte iväg många rätta passningar.

Självklart saknar vi dom 3st spelare som inte medverkade, men det ska ändå kunna begäras bättre spel än det som utspelade sig på vapenvallen idag.

Men jag hoppas på bot och bättring och beger mig ner till Myresjö på lördag, dom har en mysig arena med ett tak (något för Kabehults if att fundera över)
    Husqvarna FF - Vi följer vårt lag!
    Svara med citat

4. Collapse Details

http://www.jnytt.se/nyhet/47302/husq...sent-avgorande

Esam borta fem veckor.

Citat Ursprungligen postat av crille Visa inlägg
    Dom som kan avgå med godkänt är Anton, Ritheim och Kuce som river och sliter och faktiskt får med sig bollen i många 1 mot 1-dueller. Min favorit Jensa var en blek kopia av sig själv, idefattig, långsam i tanken och fick inte iväg många rätta passningar.
    Jag håller med om Anton och Jens, men Ritheim och Kuce tycker jag inte kan få godkänt. Kuce trasslar till alldeles för många situationer när han inte får in inlägg med vänsterfoten utan måste gå inåt. Ritheim visar att han kan springa och i vissa fall slita rätt bra men det leder aldrig någon vart. oftast får han bollen för långt ifrån sig eller spelar hem till back.

Förövrigt så är ju kantspelet för dåligt. I denna matchen mycket på grund av att Jens inte spelade bra, men mest på grund av ytterbackarna tror jag. Så här skulle jag vilja att HFF ställer upp (utan Esam):

Olofsson
    S. Andersson - D. Andersson - Hansson - Klänge
    J. Andersson - E. Avdic - Karlefjärd - Ibrahim
    Haidari - Adjei

Två riktiga ytterbackar med rätt fot slår inlägg till två rena anfallare som båda kan använda huvudet (Adjei ställer om siktet 5 centimeter till nästa match), dessutom kan Karle och framförallt Eddie fylla på i straffområdet. Jens och Barre tar plats på "rätt" kant och Tage överger Barcatänket. Barre har ju ingen högerfot och att sätta honom på högerkanten tillsammans med Didrik är dömt att ge skottförsök från 30 meter och för långa inlägg. Nu finns istället fyra rättvända fötter och fyra huvuden att sikta på. Skulle vara kul att se Klänge få chansen på riktigt, annars behövs det en vänsterback i sommar.

"Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

5. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av 1-2 1-2 1-2 Visa inlägg
    http://www.jnytt.se/nyhet/47302/husq...sent-avgorande

Esam borta fem veckor.

Jag håller med om Anton och Jens, men Ritheim och Kuce tycker jag inte kan få godkänt. Kuce trasslar till alldeles för många situationer när han inte får in inlägg med vänsterfoten utan måste gå inåt. Ritheim visar att han kan springa och i vissa fall slita rätt bra men det leder aldrig någon vart. oftast får han bollen för långt ifrån sig eller spelar hem till back.

Förövrigt så är ju kantspelet för dåligt. I denna matchen mycket på grund av att Jens inte spelade bra, men mest på grund av ytterbackarna tror jag. Så här skulle jag vilja att HFF ställer upp (utan Esam):

Olofsson
    S. Andersson - D. Andersson - Hansson - Klänge
    J. Andersson - E. Avdic - Karlefjärd - Ibrahim
    Haidari - Adjei

Två riktiga ytterbackar med rätt fot slår inlägg till två rena anfallare som båda kan använda huvudet (Adjei ställer om siktet 5 centimeter till nästa match), dessutom kan Karle och framförallt Eddie fylla på i straffområdet. Jens och Barre tar plats på "rätt" kant och Tage överger Barcatänket. Barre har ju ingen högerfot och att sätta honom på högerkanten tillsammans med Didrik är dömt att ge skottförsök från 30 meter och för långa inlägg. Nu finns istället fyra rättvända fötter och fyra huvuden att sikta på. Skulle vara kul att se Klänge få chansen på riktigt, annars behövs det en vänsterback i sommar.
    Din uppställning är intressant men förutsätter att Haidari är hel och att Barre endast får en avstängning om en match.
    Jag delar din uppfattning om att vi inte har spelat med några naturliga ytterbackar hittills och därför instämmer jag i din nya backlinje. Hojan får nöta bänk till han lärt sig spela bollen ut med marken till rätt adress.

Jag delar inte din uppfattning kring Ritheim då jag tycker han varit den som varit mest konstruktiv på det centrala mittfältet hittills. Så att bänka honom känns fel. Jag tyckte Tage gjorde fel i matchen mot Tenhult när han bytte ut Ritheim till förmån för Adjei. Det var rätt att sätta in Adjei men han skulle plockat ut Manis som såg sargad ut och inte kom till sin fulla rätt. Kanske hade hans konvalescens inte blivit lika lång då?

Anfallet håller jag till fullo med om. Miche som target och Adjei som attackerar i djupet.

Full fart framåt mot nya segrar!

6. Collapse Details
    Uppdaterad matchstatistik + matchrapportlänkar 

Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Här är uppdaterad matchstatistik från Vimmerbykampen.

Division 2 Östra Götaland, omgång 3
    Tisdagen den 1 maj 2012 kl. 17.00
    Vapenvallen, Huskvarna
    Husqvarna FF – Vimmerby IF 1–1 (1–1)
    1–0 S. Karlsson Adjei (4) [ass. D. Andersson]
    1–1 J.Gustavsson (26) [ass. O. Borgh]
    Domare: Jon Lindholm, Linköping
    P. 295
    Hörnor: 3–8 (1–3)
    Varningar: 1–0 (0-0)

HFF
    Olofsson*
    D. Andersson
    Hansson
    E. Avdic
    Hojan [V 84]
    S. Avdic
    Karlefjärd (C)
    J. Andersson (S. Andersson 72)
    Ritheim
    Küce (Klänge 82)
    Karlsson Adjei
    Halilovic
    Getachew
    Glaad*

Spelsystem:
    4 – 2 – 3 – 1 –> 4 – 4 – 2 (72)

Positionsförändringar:
    • När Jensa med tjugo minuter kvar klev av bytte HFF spelsystem från 4 – 2 – 3 – 1 till 4 – 4 – 2. Seb Andersson kom in som högerback, medan Didde lyftes upp på topp bredvid Adjei och Jeppe blev höger yttermittfältare.
    • Med tio minuter kvar ersatte Klänge Mackan som vänster yttermittfältare i ett "rakt" byte.

Min taxering av målmöjligheter med HFF:s siffror först.
    Helchanser: 3–4 (2–3)
    Halvchanser: 1–6 (0–1)

Länkar till matchrapporter i ord och bild:
    HFF:s officiella: http://www3.idrottonline.se/Husqvarn...chNumedbilder/
    Vimmerbys officiella: http://www.vimmerbyif.org/se/herr/matcher/2012/1035
    J-Nytt: http://www.jnytt.se/nyhet/47302/husq...sent-avgorande och http://www.jnytt.se/bildspel/2885
    PeaX/J-Bild: http://s318.photobucket.com/albums/m...by%2020120501/
    Svara med citat

7. Collapse Details
    Twittercitat rörande matchen 

Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    På Twitter var målvakten Anton Olofsson filosofisk: "Förra veckan kändes 1–1 som en seger, idag känns det som en förlust. Det svänger fort i fotbollens värld ..." Den mera jordnäre Tomas Hansson nöjde sig med att konstatera: "Ännu en 'härlig' match i bonka-div. 2."
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-22, 05:36
  2. Vimmerby IF-Husqvarna FF
    Av Thomas i forum Matchrapporter 2012
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 20:47
  3. Husqvarna FF - Vimmerby
    Av fredo i forum Tippa Matchen 2012
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 07:15
  4. Husqvarna FF - Vimmerby IF