Sidan 1 av 9 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 131
  1. Collapse Details
    Silly Season 2013 
    Som Fredo sa i en annan tråd: igår var det fest och idag börjar silly season 2013.

Det här är så viit jag vet kontraktsläget just nu:

Andreas Glaad (minst 2012)
    Ambjörn Lennartsson (2013)

Simon Klänge (minst 2012)
    Emmanuel Esam (minst 2012)
    Jonathan Johansson (minst 2012)
    Didric Andersson (minst 2012)
    Uros Hojan (2013)
    Sebastian Andersson (2013)
    Tomas Hansson (2013)
    Emir Halilovic (2013+1)
    Eddie Avdic (2014)

Markus Küce (2012)
    Sebastian Avdic (minst 2012)
    Jesper Ritheim (2013)
    Jens Andersson (2013)
    Johan Karlefjärd (2014)
    Jonas Svahn (2015)

Semir Mete (2012, lån)
    Barhome Ibrahim (2012)
    Michell Haidari (2013)
    Simon Karlsson-Adjei (2013+1)

Niclas Tagesson (2013)
    Michael Sjöquist (minst 2012)
    Mali Jankovic (minst 2012)
    Kjell Jacobsson (minst 2012)
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507

2. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Enligt Issa är det bara fyra spelare som har utgående kontrakt

http://www.jnytt.se/nyhet/50362/bara...en-har-kanslan

Så Barre, Kuce och?

3. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Jaha nu börjar denna cirkusen igen, det som Issa säger i nedanstående artikel verkar vettigt.

Behåll så mycket som möjligt utav truppen även om jag tror att det är några som får det tufft i div 1 när de har varit ojämna i div 2.

Sebastian Andersson och Simon Klänge tex, Men å andra sidan har de ju HFF hjärtat som är väldigt viktigt..

Jensa och Uros hur ska vi göra med dessa herrar?

Mete har 1 år kvar med Syrianska och Issa verkar inte vilja köpa loss, Kanske kan få låna honom isåfall under nästa säsong också? Annars behöver vi få in en vass anfallare.

Kuce ska vi förlänga hans kontrakt? Underbar när han fokuserar på rätt saker men kan vara iskall också.

Barre ska vi väl försöka förlänga med?

Chia Kaki, Strandsäter och Alen Yacob ska vi förlänga med tycker jag någon kanske kan lånas ut om de inte får någon speltid.

Sen måste vi satsa på att få in en vänsterback som håller hög klass, den jäkla positionen har vi haft problem med i många år.

Lite "drömvärvningar" också kanske?

Tegan?
    Vlado?
    Peiman Eliassi? (Står klart och tydligt på hans profilsida på oskarshamns hemsida att han lämnar om de inte gick upp till div 1, lär väl dock ha många ögon på sig efter att ha vunnit skytteligan)

4. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Jaha nu börjar denna cirkusen igen, det som Issa säger i nedanstående artikel verkar vettigt.

Behåll så mycket som möjligt utav truppen även om jag tror att det är några som får det tufft i div 1 när de har varit ojämna i div 2.

Sebastian Andersson och Simon Klänge tex, Men å andra sidan har de ju HFF hjärtat som är väldigt viktigt..

Jensa och Uros hur ska vi göra med dessa herrar?

Mete har 1 år kvar med Syrianska och Issa verkar inte vilja köpa loss, Kanske kan få låna honom isåfall under nästa säsong också? Annars behöver vi få in en vass anfallare.

Kuce ska vi förlänga hans kontrakt? Underbar när han fokuserar på rätt saker men kan vara iskall också.

Barre ska vi väl försöka förlänga med?

Chia Kaki, Strandsäter och Alen Yacob ska vi förlänga med tycker jag någon kanske kan lånas ut om de inte får någon speltid.

Sen måste vi satsa på att få in en vänsterback som håller hög klass, den jäkla positionen har vi haft problem med i många år.

Lite "drömvärvningar" också kanske?

Tegan?
    Vlado?
    Peiman Eliassi? (Står klart och tydligt på hans profilsida på oskarshamns hemsida att han lämnar om de inte gick upp till div 1, lär väl dock ha många ögon på sig efter att ha vunnit skytteligan)
    Jens kan gå. Hojan har ju kontrakt, men förhoppningsvis vill han bryta kontraktet själv.

Mete tycker jag inte har gjort något speciellt egentligen. Han sprutade in mål ett par matcher (vilket såklart betydde mycket), men sett till kostnaden för hans lön tror jag att han är en av spelarna med lägst kvalitet per krona i truppen.

Klänge måste vara kvar på något sätt. Han är väl den som går in hårdast i duellerna (fråga Assyriskaspelaren som låg en bra stund vid sidlinjen igår).

Kuce tycker jag ska vara kvar. Han är perfekt att ha som konkurrent till andra spelare och att slänga in på slutet. Barre får också gärna stanna om han inte är för sugen på att spela med RSK igen.

Vlado hade gärna fått komma tillbaka, men jag vet inte alls hur mycket han har spelat i år.

Tegan och Eliassi vill jag inte ha. Tegström för att HFF inte ska vara ett andraval och för att det inte behövs en skadad 35-åring på läktaren. Eliassi för att han drar på sig avstägningar och verkar vara en Pidre-typ. Dessutom vann han inte skytteligan, utan det var Viktor Fredriksson som gjorde det. En -88:a från Lindsdal hade jag hellre tagit en Eliassi.

Jag hade gärna sett Bernholtz i Tenhult som en ersättare till Jens, men han har kontrakt ett år till (iofs vet ju ingen hur det ser ut med klauduler och liknande).

Min elva nästa år:
    Lennartsson
    Hansson - Andersson - Esam - NY
    Karlefjärd - Svahn
    Bernholtz - NY - Barre
    Haidari
    Glaad
    E. Avdic
    Klänge
    S. Andersson
    S. Avdic
    Ritheim
    Adjei

Fixa ett grundspel där bollen går ut på kanten med överlappande ytterbackar, Svahn och Karlefjärd löper mycket och drar sönder backlinjen och en ny offensiv mittfältare/släpande anfallare kommer rättvänd.

"Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507

5. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Mete håller jag med dig om till viss del, tveksamt om han gör skäl för sin lön, men han har varit riktigt bra 2-3 matcher iallafall skulle han vara jämnare så kanske.

Tegan är jag inte heller helt hundra på om jag vill ha, tog upp namnet för att väcka lite debatt.
    Han vill tydligen göra något mer vid sidan av fotbollen efterssom han inte har någon utbildning osv, kommer då fotbollen i andra hand så vettefan, även om han är riktigt duktig vilket han har visat i förort.

Bernholtz får gärna komma hit, litet frågetecken för att han är väldigt skadebenägen bara.

Vad gör vi av Kaki, Strandsäter, Yacob och Halilovic?

Nu har jag ingen jätte koll på dessa men rent spontant känns det som att Yacob har minst lika stor potential som Sebastian Andersson och detsamma med Halilovic kontra Eddie.

För att inte tala om Strandsäter som jag tror kan bli riktigt bra.
    Senast redigerat av Linus den 2012-10-14 klockan 20:33.

6. Collapse Details

Vi ska INTE göra oss av med vare sig Jens eller Hojan! Om de inte själva vill gå förstås. Lek med följande: Förra året fick stackars Ritheim ta emot en hel del skit, jag var också en av dom som var starkt kritisk. Men han teg, bet ihop och kämpade på. Alla kan väl vara ganska överens om att han lyft sig rejält i år och blivit en av de viktigaste kuggarna i lagmaskineriet. Detta inlägg skall alltså delvis ses som Jespers återupprättelse. Vi vet också hur pass bra både Jens och Hojan kan vara, vi måste våga ha samma tålamod med dom som med Ritheim eller vem som helst. Inte minst med tanke på plånboken så skall vi försöka behålla och utveckla redan befintliga spelare. Andra klubbar kan kicka tränare och spelare för att de inte levererar efter tre matcher, vi ska försöka tänka mer långsiktigt.

7. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    http://www.ostran.se/SPORTEN/Kalmar-FF-testar-Eliassi

"Är det bara Kalmar FF som konkret har hört av sig inför nästa säsong, förutom OAIK?
    – Ja, men jag har hört på omvägar att det ska finnas andra lag som är intresserade. Men ska jag byta så ska det vara minst superettan. OAIK är ett division 1 lag och då kan jag lika gärna spela där"

Eliassi verkar tro att det var Oskarshamn som tog klivet upp till div1(!!!) say what?
    Kan ju bero på en halvkass lokalreporter med visserligen, det har vi ju ett par av här i trakten...
    Husqvarna FF - Vi följer vårt lag!

8. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av crille Visa inlägg
    http://www.ostran.se/SPORTEN/Kalmar-FF-testar-Eliassi

"Är det bara Kalmar FF som konkret har hört av sig inför nästa säsong, förutom OAIK?
    – Ja, men jag har hört på omvägar att det ska finnas andra lag som är intresserade. Men ska jag byta så ska det vara minst superettan. OAIK är ett division 1 lag och då kan jag lika gärna spela där"

Eliassi verkar tro att det var Oskarshamn som tog klivet upp till div1(!!!) say what?
    Kan ju bero på en halvkass lokalreporter med visserligen, det har vi ju ett par av här i trakten...
    Han menar väl bara att det inte skulle bli så stor skillnad om han bytte från Oskarshamn till t.ex HFF

9. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Han menar väl bara att det inte skulle bli så stor skillnad om han bytte från Oskarshamn till t.ex HFF
    Nej nu tycker jag du är tråkig, mycket roligare om Eliassi fått ett nervsammanbrott och tror att Oskarshamn har gått upp eller hur?
    Husqvarna FF - Vi följer vårt lag!

10. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Vad det gäller den befintliga truppen så vill jag i princip behålla allihop. Men om det ska tillkomma några spelare så måste det givetvis försvinna några också (jag vill ha 2-3 riktigt bra spelare). Truppen lär väl knappast bli betydligt större till nästa år då vi vet division 1 innebär lite högre intäkter men också mycket högre utgifter.

Några kidsen som spelat lite i år bör man nog låna ut till Haga, Tord, Råslätt eller rent av Tenhult nästa år. Bänken främjar inte deras utveckling och den där reservserien som vi spelat i år gör det knappast heller.

Jens Andersson
    Har underpresterat rejält i år. Här måste det redas ut vad som gått snett och göras annorlunda

Uros Hojan
    Har också underpresterat rejält och sitter säkert på en av truppens bättre löner. Samtidigt finns det ju en bra grundförmåga någonstans. Kanske en rejäl försäsong kan få fram kvalitéerna igen

Prio 1 för nästa säsong måste vara att ha en rejäl vänsterback. Prio 2 en vass anfallare

Och Tegan? Tja om vi bortser från alla känslomässiga grejer så fyller han 34 i januari. Känns även skadebenägen (har deltagit i 42 av 57 möjliga matcher i SE). Vad vill han ha i lön? Är han tillräckligt hungrig fortfarande? Är han den anfallare klubben vill ha? Sportchefen säger att de vill ha in en målskytt. Tegan har förstås varit det men är han det idag?

11. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av crille Visa inlägg
    Nej nu tycker jag du är tråkig, mycket roligare om Eliassi fått ett nervsammanbrott och tror att Oskarshamn har gått upp eller hur?
    Du får väl sända iväg en tweet till honom och fråga

12. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Underdog Visa inlägg
    Vi ska INTE göra oss av med vare sig Jens eller Hojan! Om de inte själva vill gå förstås. Lek med följande: Förra året fick stackars Ritheim ta emot en hel del skit, jag var också en av dom som var starkt kritisk. Men han teg, bet ihop och kämpade på. Alla kan väl vara ganska överens om att han lyft sig rejält i år och blivit en av de viktigaste kuggarna i lagmaskineriet.
    Hojan sitter antagligen med en lön för att vara en spelare som är bäst match efter match. Samtidigt har vi på hans position Didrik, Hansson, Esam och Eddie som antagligen spelar med mer hjärta.

Vad det gäller Ritheim så tycker jag inte han är en av "de viktigaste kuggarna". Han har varit bra mycket bättre i år, men många gånger (matcher) slår han enkla passningar till motståndarna eller vänder hem istället för att gå framåt. De viktigaste kuggarna tycker jag är Ambjörn, Didrik, Haidari och Karlefjärd.

Tänk också på att Ritheim blev bättre av att gå neråt i seriesystemet, inte uppåt.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507

13. Collapse Details

Vi har redan Sleipnerförvärvet i truppen till nästa år. Enligt uppgift har han varit en av de bättre på träningarna i höst men Tage har valt att inte göra ändringar i ett vinnande lag.

Vad vi definitivt behöver är två naturliga ytterbackar till nästa år.
    Kanske Didde och Hojan skall bilda mittbackspar samtidigt som man låter Mannis spela ett steg högre upp i banan.
    Viktigt samtidigt är att vi har alternativ. Det blir fler matcher nästa år, tuffare matcher vilket innebär att vi behöver två spelare på varje position.

Jag ser mer än gärna Tegan i HFF igen. 42 av 57 matcher i SE är ett okej facit i mina ögon och spelar han som han gjorde mot HBK så vore det tjänstefel att säga nej tack. Det rör mig faktiskt inte i ryggen att han har representerat Södra i två år.

Bernholtz är en ung kille som har haft en skada i karriären, så att säga att han är skadebenägen är en rätt tuff beskrivning.
    Oavsett så är det en kille som utan tvekan skulle göra nytta i HFF nästa år.

Silly är här och det är nästan roligare än själva seriespelet.

14. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Av: Djos

Kl. 08:10 Igår

"Tegström skriver enligt ryktert på för HFF så fort Södras säsong är slut

Barre går enligt ryktert tillbaka till RSK för att skjuta kvar dom i 2.an, Kuse är tydligen på väg tillbaka till RSK med."

Kommentar ifrån Jnytt, ska väl tas med en stor nypa salt dock då det finns väldigt mycket troll där.

15. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Av: Djos

Kl. 08:10 Igår

"Tegström skriver enligt ryktert på för HFF så fort Södras säsong är slut

Barre går enligt ryktert tillbaka till RSK för att skjuta kvar dom i 2.an, Kuse är tydligen på väg tillbaka till RSK med."

Kommentar ifrån Jnytt, ska väl tas med en stor nypa salt dock då det finns väldigt mycket troll där.
    Enligt kaptenen i Södra så har Tegan tröttnat på Jönköping, som dock nu hade kommit med ett nytt kontraktsförslag. Samtidigt som han har spelat upp sig på sistonde. Men vem skulle inte tröttna på dödgrävarfotboll....

Budet från HFF innefattar tydligen jobb på Husqvarna AB:s marknadsavdelning.

Tycker dock att vi redan har den anfallstypen i truppen med Haidari, efterfrågar snarare en vass djupledsforward istället.
    Men å andra sidan så kan nog truppen behöva lite mer rutin från högre seriesammanhang.
    Tegan lärde sig otroligt mycket av Lasse Bergh när de båda var i klubben vet jag, vill kanske ge tillbaka på samma sätt till de yngre såsom Adjei.
    En avatar säger mer än tusen ord

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Silly Season 2014
    Av HWS i forum Silly Season
    Svar: 156
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 19:05
  2. Råslättscupen 2013
    Av Kerkhof i forum Chat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-10, 23:14
  3. Träningsmatcher 2013
    Av Kerkhof i forum Husqvarna IF
    Svar: 11