Ämne: Hff - tff

Resultat 1 till 6 av 6
  1. Collapse Details
    Hff - tff 
    Reg.datum
    jul 2008
    Vad säger ni om matchen? Spelet ifrån våran sida var väl tyvär inget vidare precis som mot Skövde sist, mycket långbollar på Miche som allt som oftast inte mynnade ut i några större farligheter. Vi får vara nöjda med 1 poäng idag sett till matchen även om vi inte på något vis blev utspelade.

Fick Miche sitt 3:e gula eller har han 2 st? Kan vara kul och veta hur alla ligger till med korten man glömmer ju bort det men Tegan har 2 gula vet jag iallafall. någon får gärna fixa en sammanställning på det och skriva inför matcherna i förslagsvis "tippa matchen" trådarna

Jag tycker tegan har varit lite blek de 2 senaste matcherna eller om man redan har blivit bortskämd med att han briljerar på plan, Robin börjar kännas stabil i målet inte riktigt i klass med Ambjörn men det kanske kommer.

Publiksiffran var väl dagens glädjeämne, vi kan inte ha haft såhär många åskådare sedan vi mötte Värnamo för 3-4 år sedan hoppas alla kommer tillbaka och att vi kan ligga stabilt runt minst 500 pers varje hemma match iallafall

2. Collapse Details

Reg.datum
    jun 2006
    Blogginl?
    6
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Vad säger ni om matchen? Spelet ifrån våran sida var väl tyvär inget vidare precis som mot Skövde sist, mycket långbollar på Miche som allt som oftast inte mynnade ut i några större farligheter. Vi får vara nöjda med 1 poäng idag sett till matchen även om vi inte på något vis blev utspelade.

Fick Miche sitt 3:e gula eller har han 2 st? Kan vara kul och veta hur alla ligger till med korten man glömmer ju bort det men Tegan har 2 gula vet jag iallafall. någon får gärna fixa en sammanställning på det och skriva inför matcherna i förslagsvis "tippa matchen" trådarna

Jag tycker tegan har varit lite blek de 2 senaste matcherna eller om man redan har blivit bortskämd med att han briljerar på plan, Robin börjar kännas stabil i målet inte riktigt i klass med Ambjörn men det kanske kommer.

Publiksiffran var väl dagens glädjeämne, vi kan inte ha haft såhär många åskådare sedan vi mötte Värnamo för 3-4 år sedan hoppas alla kommer tillbaka och att vi kan ligga stabilt runt minst 500 pers varje hemma match iallafall
    Miche Fick sitt 3:e gula (vi ska vara glada att han inte fick rött) så han är avstängd mot Torslanda
    Matchen som helhet är ju att det var två lag som inte vågade spela ut
    Sedan har vi en domare som blåser i sönder matchen totalt

3. Collapse Details

Reg.datum
    jun 2006
    Blogginl?
    6
    Husqvarna-Trelleborg 0-0 (0-0)
    Publik: 702, Vapenvallen

dsc_0574.jpg

Husqvarna kryssade
    Det blev delad poäng för Husqvarna och Trelleborg i toppmatchen på ett publiktätt Vapenvallen. Matchen var väldigt jämn och i absoluta centrum hamnade två starka försvarsspel.
    - Vi hade lite flyt bakåt idag, men det ska man väl ha, konstaterar mittbacken Didric Andersson
    Direkt i matchinledningen så var det hemmalaget som ryckte ett hårt tag om taktpinnen. Man vaskade fram två snabba hörnor som båda två inte var allt för dumma. Men den bästa målchansen i första halvlek gick till bortalaget, som cirka 30 minuter in i matchen fick på ett bra skott utifrån. Men Robin Ahlberg, som var mycket bra idag, stod i vägen och kunde styra ut den till hörna.
    Andra halvlek blev mest ett ställningskrig, där inget av de två topplagen ville blotta sig för mycket bakåt. Detta resulterade i en ganska chansfattig halvlek där den bästa chansen skapades av hemmalagets Michell Haidari.

4. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Miche Fick sitt 3:e gula (vi ska vara glada att han inte fick rött) så han är avstängd mot Torslanda
    Matchen som helhet är ju att det var två lag som inte vågade spela ut
    Sedan har vi en domare som blåser i sönder matchen totalt
    Misstänkte väl det, men det är bara för Adjei att ta chansen nu, Ja domaren var kass inte många närkamper som inte blev avblåsta.

Väldigt onödigt utav "True Blues" att sparka sönder en sponsorskylt vid slutskedet av matchen men annars var det kul med lite besök utav andra supportrar.

5. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006

Mer mot kineserna förra året än vad det var mot Värnamo 2010

http://www.svenskafans.com/fotboll/h...ff-480338.aspx

Nä som jag visat här så är det ovanligt att HFF drar över 500 pers. Än mer ovanligt att vi lyckas med att över 500 i publiksnitt.

Om vi ska lyckas med det nu krävs följande:

1.Poänggivande spel förstås som leder till fortsatt toppstrid. Helst ska det vara bra och "rolig" fotboll också. Att det fortsätter gå halvknackig för Förort är nog heller ingen nackdel

2. Bra väder. Dock inte för bra väder.

3. Motståndare som kan mobilisera. I nuläget är det väl i så fall Oddevold i omgång 24 som har störst potential- Är Oddevold fortfarande med då får de säkert ihop 2-3 bussar. Är vi med så kan det säkert komma minst 500 blåränder. FCT i sista omgången är väl en möjlig publikmatch också men det förutsätter förstås att FCT rycker upp sig rejält

6. Collapse Details

Tegström har helt klart försämrats de senaste matcherna. Nu ska han mest hålla på och finta och trassla in sig i motståndarna. Jag var ganska säker på att han skulle spela mot Trelleborg, på grund av rutin och sånt. Nu är ju Haidari avstängd mot Torslanda, så då spelar väl Tegan, men om han gör en lika svag insats tror jag inte han är given i startelvan nästa match. Jag tycker att det ser ut som att han inte tycker att det är roligt att spela just nu.

Jag tycker redan att Ahlberg är i klass med Lennartsson. Kanske inte med hans första säsonger, men de senaste. Skillnaden är väl att han inte gapar lika mycket.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •