Sidan 1 av 11 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 157
  1. Collapse Details
    Silly Season 2014 
    På måndag börjar det Issa!
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

2. Collapse Details

Truppen just nu:

Bytyci (2014) - Det lär väl inte hända mycket här om han inte vill tillbaka till Råslätt. Jag tror inte att HFF värvar in en bättre målvakt

Snarberg (2014) - Given nästa år
    Eddie Avdic (2014) - Sitter på kontrakt, så lär stanna på bänken om han inte vill gå ner i seriesystemet.
    Didric Andersson (2015) - Given nästa år
    Erik Hermansson (2016) - Lär inte synas mycket nästa år. Spelare för framtiden.

Johan Karlefjärd (2014) - Given nästa år
    Strandsäter (2015) - Lånas ut?
    Candemir (2015) - Jag tror att Candemir kan bli riktigt bra nästa år.
    Bernholtz (2015) - Jag hade väntat mig mer i år, men skadebekymmer verkar ha hållit honom borta. Lär få chansen nästa år.

Tegström (2015) - Given nästa år
    Vibeke (2015) - Kan användas som inhoppare, annars går han nog tillbaka till Tord.

Osäkra kontrakt (här vet jag inte kontraktslängden):

Bennet Gustafsson
    - Stabil i vissa matcher, otäckt slarvig i vissa. Drar på sig kort i onödan. Inte säkert att han startar nästa år.
    Simon Klänge - Väldigt ung, men inte redo som startspelare i S1 - lånas ut eller inhoppare.

Utgående kontrakt:

Ahlberg (2013) - Kanske redan har förlängt, annars är han säkerligen topprioriterad.

Tomas Hansson (2013) - Blandar och ger, ibland en av de mest sevärda i laget. Kan nog klara sig i S1
    Charles Simba (2015) - Kontraktet brutet enligt Issa

Emmanuel Esam (2013) - Får alltid med sig bollen, och bör få nytt kontrakt om han vill.
    Michael Ibrahim (2013) - Ingen startspelare i S1 än. Fortfarande ung och jag tror att Issa gärna vill ha honom i HFF i framtiden.
    Barhome Ibrahim (2013) - Samma som Michael
    Jesper Ritheim (2013) - Kan göra en sak: springa snabbt, göra sin gubbe och slå in bollen. Ingen startspelare enligt mig, men kan användas vid skador och som inhoppare

Michell Haidari (2013) - Given nästa år om han vill
    Simon Karlsson-Adjei (2013+1) - Samma som bröderna Ibrahim
    Senast redigerat av HWS den 2013-10-21 klockan 01:41.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

3. Collapse Details

Som jag ser det behövs det en ny spelare i varje lagdel. Jag tror inte att man startar med Benet, och därför försöker värva in en vänsterback och flyttar över Hansson. På mittfältet är Karlefjärd given, men annars är det ganska öppet. Jag hoppas att Bernoltz kan ta en av platserna. En ytter kommer nog komma in. I anfallet tror jag inte att Tegan och Haidari klarar sig i superettan: de är för lika och för långsamma. Här behövs det en spelare som kan gå på Haidaris skarvningar och Tegans framspelningar.

Ahlberg
    Hansson - Andersson - Snarberg - NY
    Bernholtz - Karlefjärd - Esam/Candemir - NY
    Haidari/Tegström - NY

En annan uppställning kunde vara
    Ahlberg
    Hansson - Andersson - Snarberg - NY
    Karlefjärd - Esam/Candemir
    Tegström
    Bernholtz - Haidari - NY

där yttrarna får jobba hårt både framåt och bakåt. Mitt förslag ska egentligen inte ses som ett 4-3-3, utan som ett modifierat 4-4-2 där Tegan faller ner i luckan mellan mittfält och anfall, och yttrarna är med och hugger mer framåt.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

4. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Issa lär väl snegla åt förorten även om man helst inte vill ha spelare därifrån.

Rönneklev har ett utgående kontrakt och även Robert Gojani som jag personligen gillar, Han är ju uppvuxen på Öxnehaga så det är ju en huskvarna grabb.

Tom Siwe har kontrakt till 2014, bryter knappast det för och flytta hit.

Har inte Didric kontrakt ett par år till? vill minnas att han skrev på för ett tag framöver.

Förläng med Tompa, Miche, Ahlberg & Klänge direkt.

Barre håller troligtvis inte i superettan även om han varit lite bättre på slutet, Jag ser nog mer potential i Mike isåfall.
    Svara med citat

5. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Rönneklev har ett utgående kontrakt
    Jag har en känsla av att Tegan kommer locka över honom.

även Robert Gojani som jag personligen gillar, Han är ju uppvuxen på Öxnehaga så det är ju en huskvarna grabb.
    Hade nog inte varit dumt att få in, men det måste ju vara en spelare som södra prioriterar väldigt högt, speciellt när de ser hur HFF har byggt sitt lag.

Har inte Didric kontrakt ett par år till? vill minnas att han skrev på för ett tag framöver.
    Jag tror också det, men jag har inte hittat någon bekräftelse.

Barre håller troligtvis inte i superettan även om han varit lite bättre på slutet, Jag ser nog mer potential i Mike isåfall.
    Jag tror att Barre kan bli kvar, lite beroende på vilka alternativ som finns. Jag tror knappast att de ser honom som startspelare, men om han lämnar så måste de ha in en annan ytter. Årets lag byggdes på spelare från bygden, och vilka alternativ är då bättre än Barre? Det verkar konstigt att med HFF:s nya värvningsfilosofi ta in någon utifrån för att sitta på bänken. I så fall tar man nog in två yttrar för startelvan och låter Ritheim och Bernholtz sitta på bänken.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

6. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    Issa lär väl snegla åt förorten även om man helst inte vill ha spelare därifrån.

Rönneklev har ett utgående kontrakt och även Robert Gojani som jag personligen gillar, Han är ju uppvuxen på Öxnehaga så det är ju en huskvarna grabb.

Tom Siwe har kontrakt till 2014, bryter knappast det för och flytta hit.

Förläng med Tompa, Miche, Ahlberg & Klänge direkt.

http://www.jnytt.se/nyckelspelaren-stannar

Didde signade för 3år så 2år kvar på kontraket med andra ord.
    Husqvarna FF - Vi följer vårt lag!
    Svara med citat

7. Collapse Details

Förutom södra så ligger ju Värnamo och ÖIS rätt taskigt till. Tror ni att det kan komma in någon därifrån?

Issa lär i alla fall ha koll på Emil Karlsson, Christofer Bengtsson och Sebastian Göransson.

Göransson kanske inte direkt smälter in i en grupp där alla jobbar för varandra, och jag vet inte hur sugna Karlsson och Bengtsson är på att flytta hit igen (Karlsson flyttade väl till och med härifrån för att han längtade hem), men speciellt Bengtsson skulle kunna tillföra mycket rutin.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

8. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Bengtssons kontrakt går ut i år. Karlssons går också ut i år men har ett option på 1 år.

Jag har ingen koll på hur Bengtsson har presterat de senaste åren. Noterar dock att han fyller 34 nästa år (vilket inte behöver betyda något i sig).

Vi ska inte förvänta oss för mycket av silly season. Visst det kommer komma nyförvärv men vi kommer inte erbjuda superlöner. Vi får erbjuda andra saker. Jag tror att de flesta spelarna som har utgående kontrakt kommer att skriva på för nya säsonger. Logiskt är det nog de som fått spela väldigt lite som kanske lämnar.

Jag vill först och främst in en ytterback, en yttermittfältare och en anfallare

///

Två nya junisar i a-laget. Grattis till Erik Hermansson och Kristian Gosta! Men nu gäller det att fortsätta jobba hårt. Båda är mittbackar.
    Svara med citat

9. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Vi ska inte förvänta oss för mycket av silly season. Visst det kommer komma nyförvärv men vi kommer inte erbjuda superlöner. Vi får erbjuda andra saker.
    Därför tror jag att Issa kommer ha lite extra koll på sådana spelare som kan ha en annan anledning än pengar att komma till klubben. Av de tre jag nämnde tror jag att Bengtsson skulle ligga närmast av den anledningen (han kommer väl härifrån?), men samtidigt vet jag inte hur sugen han är på att flytta hit efter några år i götet. Dessutom tror jag att man prioriterar Rönneklev, och jag tror inte att båda två kommer.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

10. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av HWS Visa inlägg
    Därför tror jag att Issa kommer ha lite extra koll på sådana spelare som kan ha en annan anledning än pengar att komma till klubben. Av de tre jag nämnde tror jag att Bengtsson skulle ligga närmast av den anledningen (han kommer väl härifrån?), men samtidigt vet jag inte hur sugen han är på att flytta hit efter några år i götet. Dessutom tror jag att man prioriterar Rönneklev, och jag tror inte att båda två kommer.
    Kineserna är Bengtssons moderklubb.

Nej aldrig bägge två. Lär ju bli Bennet, Hansson, Klänge, Rönneklev/Bengan/Någon annan som gör om ytterbacksplatserna. Sen är ju frågan vad som händer med Simba. Utlåningen till Tenhult/Råslätt/Haga (om de går upp)?

Vi lånade ju ut Sebbe Andersson till Haga. Nu missade han väl andra halvan av säsongen men är det någon som har koll på hur det gick för han innan dess?
    Svara med citat

11. Collapse Details

Nu får vi ju se hur stort HFF hjärta Rönneklev har. Han själv pratade ju om det för några år sedan i massmedia. Har han ett utgående kontrakt och får ett anbud från oss och nobbar så blir jag mycket, mycket besviken......
    Jag håller på två lag, Husqvarna FF...... Och det lag som
    J-Södra möter.....

Svara med citat

12. Collapse Details

Rönneklev vore trevligt om han kom! Husqvarna har ett bra utgångsläge då dem kan värva många hungriga och duktiga spelare från Divison 1 södra. Allan borgvardt hade ju varit en rolig spelare att få till qvarna, eller en sån som Ilic i Lunds BK, Qvidings Alexander Jeremejeff. Vet dock inte hur deras kontrakt ser ut i klubblagen...Rolig höst att se fram emot! Angående Sebban så är han skadad och missar förmodligen resten av säsongen.
    Senast redigerat av Axeelkarlsson den 2013-10-16 klockan 20:21.
    Svara med citat

13. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Axeelkarlsson Visa inlägg
    Rönneklev vore trevligt om han kom! Husqvarna har ett bra utgångsläge då dem kan värva många hungriga och duktiga spelare från Divison 1 södra. Allan borgvardt hade ju varit en rolig spelare att få till qvarna, eller en sån som Ilic i Lunds BK, Qvidings Alexander Jeremejeff. Vet dock inte hur deras kontrakt ser ut i klubblagen...Rolig höst att se fram emot! Angående Sebban så är han skadad och missar förmodligen resten av säsongen.
    Jag har också tänkt på Borgvardt och Jeremejeff. Det känns som att Jeremejeff är ett önsketänkande: Det finns för många klubbar i närheten som han kan gå till. Han sitter dessutom på kontrakt, och Häcken är efter honom. Ilic känns lite liknande. Om han platsar högre upp så finns det ju lag att välja på. Båda är dessutom i äckligt bra ålder, så ingen lär hamna i HFF.

Borgvardt däremot tror jag är möjligt om han står utan kontrakt. Det är knappast en värvning för framtiden för någon annan superettaklubb, men för en nykomling som behöver en viss målgaranti kan det nog funka.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

14. Collapse Details

Ja det är nog som du säger. Å andra sidan så kanske dessa spelare övervägar att få spela i en klubb som Husqvarna där dem förmodligen får en startplats medan andra klubbar med bättre ekonomi erbjuder dem endast inhopp. Men som sagt, du har nog rätt. Och som du säger så väljer nog inga andra klubbar att värva en sådan som Borgvardt pga hans ålder, men vilken rutin han och tegan hade gett Qvarna!
    Svara med citat

15. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Borgvardt? Nä jag tror inte HFF är så sugna på att ha två anfallare närmare 35. Vad gör man då med Adjei? Tror inte han är så sugen på att stanna om han ska vara fjärdeval.

Ilic har ett utgående kontrakt. Han har testat med MFF och HIF under säsongen. Kom ihåg att MFF kommer tappa Hamad efter säsongen. Tycker inte om hur HFF spelar
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

Liknande ämnen

1. Träningsmatcher 2014
    Av crille i forum Chat
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 23:18
  2. Smålandscupen 2014
    Av Kerkhof i forum Chat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-30, 17:45
  3. Silly Season 2013
    Av HWS i forum Silly Season 2013
    Svar: 130