Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 157
  1. Collapse Details

Visst han är gammal Borgvardt men målsinnet är det ju inget fel på om man kollar Skytteligan. Adjei håller inte för Superettan, han hade sina stunder i våras och i somras men Superettan är alldeles för tufft. Tegan, Haidari och Borgvardt i en 4-3-3 hade jag varit helt OK med....
    Svara med citat

2. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Borgvardt? Nä jag tror inte HFF är så sugna på att ha två anfallare närmare 35. Vad gör man då med Adjei? Tror inte han är så sugen på att stanna om han ska vara fjärdeval.
    Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Jag vill först och främst in en ytterback, en yttermittfältare och en anfallare
    Hur tänker du med anfallaren du vill ha in då? [Edit: det här skrev jag inte för att låta dryg, jag vill bara veta vad du (och andra) tänker]

Håller Adjei som "första inhoppare" i superettan? Jag är tveksam till att han fullföljer sitt optionsår.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

3. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av HWS Visa inlägg
    Hur tänker du med anfallaren du vill ha in då? [Edit: det här skrev jag inte för att låta dryg, jag vill bara veta vad du (och andra) tänker]

.
    Nån hungrig och talangfull från div 2/1
    Svara med citat

4. Collapse Details

Någon som har koll på en bra spelare från t.ex. Brage som möjligtvis är sugen på fortsatt spel i Superettan?
    Svara med citat

5. Collapse Details

http://www.jnytt.se/tenhults-anfallare-nara-superettan

Inför den gångna säsongen flyttade Egzon Llapashtica till Råslätts SK. Där blev det fem mål under våren innan han valde att flytta till lokalkonkurrenten Tenhults IF under sommaren. Där blev det ett mål totalt. Nu är anfallaren dock på väg bort från Tenhult och division 2, så det har visat sig att två klubbar från Superettan visat intresse för honom, enligt Fotbolltransfers.
    Det känns som en Issa-värvning, men det är konstigt att Jnytt inte försöker ta reda på om HFF eller södra är inblandade.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

6. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Både HFF och Södra behöver ju värva anfallare och de har ju också bäst förutsättningar i superettan för att hålla koll Egzon
    Svara med citat

7. Collapse Details

Jag hoppas att Issa har koll på Mathias Strinäs från Norrby, 21 mål och 14 ass denna säsongen. Riktigt bra statistik! Och utgående kontrakt.
    Annars är ju Emil Karlsson exakt mallen på den forwardstyp som behövs. Ruskig i djupet och lägger ner ett oerhört jobb. Dock lite svag i avslutsfasen.
    Bengtsson var en favorit när han var hos oss senast, men faller på åldersstrecket enligt mig.

Allvarligt!?! Rönneklev...Någon typ av stolthet ska vi väl ändå ha kvar. Han gjorde sitt val, efter att han varje år i JP:s fotbollsbilaga sagt att återvänder han hem. Så är det bara HFF som gäller. Skulle bli äcklad.
    En avatar säger mer än tusen ord
    Svara med citat

8. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Sorry Södra Visa inlägg
    Jag hoppas att Issa har koll på Mathias Strinäs från Norrby, 21 mål och 14 ass denna säsongen. Riktigt bra statistik! Och utgående kontrakt.
    Annars är ju Emil Karlsson exakt mallen på den forwardstyp som behövs. Ruskig i djupet och lägger ner ett oerhört jobb. Dock lite svag i avslutsfasen.
    Bengtsson var en favorit när han var hos oss senast, men faller på åldersstrecket enligt mig.

Allvarligt!?! Rönneklev...Någon typ av stolthet ska vi väl ändå ha kvar. Han gjorde sitt val, efter att han varje år i JP:s fotbollsbilaga sagt att återvänder han hem. Så är det bara HFF som gäller. Skulle bli äcklad.
    Issa lär ha koll på honom. Han lär dock få konkurrens från en hel del andra klubbar. Förhoppningsvis kan närheten hem vara en större prioritering än mer pengar för honom. Jag skulle ändå bli förvånad om han kommer.

Karlsson tror jag har blivit en betydligt bättre avslutare än senast han var här, men jag tror inte att han vill flytta hit igen. Dessutom tar han många onödiga kort.

Angående Rönneklev tror jag inte Issa resonerar som du. Man får en spelare med massor av rutin, med mer hjärta än någon annan utifrån, antagligen inte jättedyrt och man försvagar en konkurrent. Dessutom tror jag att det är lite prestige i att HFF redan har lockat hit Tegan, och då också Rönneklev, trots att södra velat behålla båda (vad jag vet).
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

9. Collapse Details

Jo, Tegan hade ett kontraktsförslag efter förra säsongen från jkpg.
    Men det är dessa uttalanden från rönneklev som kommer störa mig något otroligt vid en eventuell övergång.
    Detta hördes aldrig från Tegan under sin norgevistelse. Och då blir det stor skillnad på dessa övergångar.
    Senast redigerat av Sorry Södra den 2013-10-21 klockan 23:24.
    En avatar säger mer än tusen ord
    Svara med citat

10. Collapse Details

Kan Lengyel i Orskarshamn vara ett alternativ? 15 mål i division 2 i år och har ju varit på väg tidigare säsonger. Han sitter dessutom på ett utgående kontrakt och Issa nämnde i Karlstad att Orskarshamn har "några intressanta spelare".

Citat Ursprungligen postat av Barometern
    – Joakim är en mycket snabb spelare med ett rappt skott som med fördel kan spela på samtliga offensiva positioner. Joakim har även en mycket hög arbetsmoral /.../ utöver sina fördelar som fotbollspelare [sic!] är [han] en lojal och bra person
    Borde stämma med att i alla fall jag vill ha in en djupledslöpande anfallare, och Issa har ju tidigare sagt att det är viktigt att kunna spela på många olika positioner.
    Senast redigerat av HWS den 2013-10-22 klockan 22:31.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

11. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av HWS Visa inlägg
    Kan Lengyel i Orskarshamn vara ett alternativ? 15 mål i division 2 i år och har ju varit på väg tidigare säsonger. Han sitter dessutom på ett utgående kontrakt och Issa nämnde i Karlstad att Orskarshamn har "några intressanta spelare".

Borde stämma med att i alla fall jag vill ha in en djupledslöpande anfallare, och Issa har ju tidigare sagt att det är viktigt att kunna spela på många olika positioner.
    Precis som du nämner ovan så är det en djupledslöpande anfallare vi behöver. Tegan, Miche och Adjei är mer target och vill gå ner och hämta boll.

Jag skulle iofs gärna se Tegan som nummer 10 över flera matcher. Han är förbaskat bra på att hitta instick vilket är mumma för en tia. Tar man bortamatchen mot Halmia så ser man det tydligt efter ca kvarten att Tegan söker sig nedåt i banan för att sen skicka instick på instick till Candemir i mitten och Ritheim och Barre på flankerna.

12. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av HIF 1904 Visa inlägg
    Jag skulle iofs gärna se Tegan som nummer 10 över flera matcher. Han är förbaskat bra på att hitta instick vilket är mumma för en tia. Tar man bortamatchen mot Halmia så ser man det tydligt efter ca kvarten att Tegan söker sig nedåt i banan för att sen skicka instick på instick till Candemir i mitten och Ritheim och Barre på flankerna.
    Jag gillar också den tanken (nämnde den HÄR), men då måste man också ha yttrar som driver hårt på mål, annars blir anfallaren alltför ensam.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

13. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Alexander Jeremejeff är klar för Häcken
    Svara med citat

14. Collapse Details

I brist på annat klipper jag in lite från Fredo på SvenskaFans:

Verkar gå ett rykte om att vi ska plocka in Kalle Svensson.

HAHAHAHA säger jag som svar.

1. Vi har ett mittbackspar som både fyller 23 nästa år. Borde finnas mer utveckling att hämta hos båda.

2. Lönen. HFF skulle aldrig i dagens läge lägga de pengarna på en enda spelare
    1. Ja, men man behöver någon bakom dem. Eddie har kontrakt, men stannar han? Han kommer inte få spela, i alla fall inte som mittback tror jag, och klubbarna i lägre divisioner lär stå på kö för honom.

2. "De pengarna"? Svensson skulle inte få mer än någon annan om han kom. Skulle han komma så är det för att fortsätta på den här nivån något år till, inte för att tjäna pengar. Tegan (och kanske Rönneklev) kan säkert spela in också.

Ja det skiljer inte mycket i kvalité. Didde är nog rent av bättre. Dessutom har vi ju precis flyttat upp två junisar till mittbackar. Är nog mest vissa södraiter som drömmer om att bli av med Kalle Svensson
    Jag tvivlar inte på att Snarberg och Didric är ordinarie nästa år, men Hermansson är ingen tredjeback i Superettan, och antagligen inte Gosta heller. I alla fall så har vi två mittbackar på 23 år och två på 18. Vad skulle vara bättre än någon med Svenssons rutin då? Han lär fungera lika mycket som backtränare som spelare.

Sen vet jag inte ens varifrån ryktet kommer, men jag tror att Issa hör sig för. Däremot kommer inte Svensson att få någon lön att höja på ögonbrynen för.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

15. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Ja Kalle Svensson är en bättre backup än Eddie och om han skulle vilja komma hit för en "HFF-lön" så är det en helt annan grej. Jag ser dock ingen större trovärdighet i ryktet på grund av att...

Han har kontrakt med Södra över nästa år. Tror inte Södra är speciellt sugna på att släppa såvida inte HFF drar fram en kappsäck med guldpengar vilket inte lär hända.

Han har spelat 22 av 29 matcher i år (27 egentligen då han varit avstängd i 2) så speltiden är det inget större fel på.

Såvida inte Kalle inte går jämt ihop med tränaren eller att han som blivande 29 åring helt plötsligt ser slutet på karriären och vill ha ett jobb (dröjer säker 3-4 år).

Jag tror mer på att klubben letar efter en ytterback och vid behov tar in Hansson i mittlåset. Sedan ska vi inte stirra oss blinda på Gosta och Hermanssons åldrar. Det är ju kvalitéen som avgöra. De borde ju vara i a-laget av en anledning och vi nu ska vara en talangklubb bör de talanger som förtjänar det få en chans.
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Träningsmatcher 2014
    Av crille i forum Chat
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 23:18
  2. Smålandscupen 2014
    Av Kerkhof i forum Chat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-30, 17:45
  3. Silly Season 2013
    Av HWS i forum Silly Season 2013
    Svar: 130