Sidan 5 av 11 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 157
  1. Collapse Details

Reg.datum
    jun 2006
    Blogginl?
    6
    Citat Ursprungligen postat av HIF 1904 Visa inlägg
    Så har då Ljugeklev bestämt sig för ytterligare två säsonger för gröntröjorna från förorten.

Jag har tidigare haft förståelse för hans beslut att spela för gröntröjorna när han väl flyttade "hem". Vi var precis nedflyttade till division 2 så hans tidigare uttalanden i media om att det är HFF som gäller om/när han flyttar hem kändes inte fullt ut relevant just då.
    Jag har t.o.m. försvarat det samtidigt som många Qvarnasupportrar envist hackat på honom och kallat honom Ljugeklev och menat att han är en förljugen, ryggradslös och rutten individ.

Idag på förmiddagen när jag via telefon blev upplyst om att Ljugeklev kritat på för två nya år i gröntröjorna blev jag först förvånad, besviken och nu irriterad.

Jag vet att HFF givit honom ett bra kontraktsförslag med möjlighet till elitfotboll i S1 men också en möjlighet till en framtid utanför den gröna rektangeln om 106x65 meter, nu direkt alternativt efter karriärens slut.

Ljugeklev hade i mångas ögon möjligheten att ställa saker och ting tillrätta men valde att fega ur. För det kommer jag aldrig att förlåta honom. För mig är Ljugeklev i vår blårandiga tröja ett avslutat kapitel. Jag ställer mig nu i den kör som under två år skanderat Ljugeklev.

Till Er som kallat honom Ljugeklev under två år; jag ber ödmjukast om ursäkt för att jag haft fel i mitt försvar av denna ryggradslösa individ och låt oss nu gemensamt häckla honom framledes.

Låt "Ljugeklev, Ljugeklev," ljuda över bygden!
    Jag har också försvarat denna man,men nu sjönk han som en grå sten
    jag hoppas att vi ger han redigt med skit när han kommer hit till vallen
    Svara med citat

2. Collapse Details

Reg.datum
    jun 2006
    Blogginl?
    6
    Det är ju en dröm man har haft att Giles skulle knytas till HFF
    Det här visar att HFF har en tydlig ide' och framtids vision
    Bra Jobbat Husqvarna
    Svara med citat

3. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Sebbe Andersson, som ifjol var utlånad till Haga, är klar för Assyriska IK. Deras nyförvärv hittills.

Pedram Pourjaneki
    Johann Höksson.
    Sebastian Andersson
    Nahir Yeniay

Någon som kan se den röda tråden?
    Svara med citat

4. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Diggar inte Helgesson-ryktet av förklarliga skäl. Men om vi ska plocka in honom så vill jag att det ska vara på permanent basis och inte något lån.

Vad jag kan se så går Helgessons kontrakt ut 2014. Att låna ut en spelare under sista kontraktsåret tyder bara på att den utlånade klubben inte tror på spelaren.

Antingen bör nog Södra säga till Helgesson typ "Vi lånar ut dig till HFF under en säsong samtidigt som vi förlänger ditt kontrakt till 2015 (eller whatever) " eller så kan de ju lika gärna sälja Helgesson till HFF.

Cajtoft har förlängt med Södra till 2015 och snart kommer Mehic från Häcken, som nött bänk i 5 år och går naturligtvis inte till Södra för fortsätta med detta. Det ser inte bra ut för Helgesson framöver
    Svara med citat

5. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    http://www.jnytt.se/fem-provspelare-...r-ar-pa-ingang

Ambitionen är att ha tre målvakter i truppen, och som Jnytt tidigare har skrivit tvekar årets förstekeeper Robin Ahlberg om att skriva nytt kontrakt. 25-åringen har sagt upp sin lägenhet och flyttat hem till Norrköping.
    – Vi vill ha honom kvar, men vi kan inte garantera och lova honom någon förstaposition. Han vill bli inte bli andremålvakt, och nu har vi valt att titta efter andra alternativ, säger Iskander.
    Låter som att planen hela tiden har varit att plocka in en etablerad gubbe för konkurrera med Robin. Hade de kört vidare på Robin, Bekim & juniormålvakt hade det inte varit något snack om vem som är förstemålis. Det låter som planen istället varit Robin, Bekim & Mr X. Nu blir det kanske istället Mr X (Helgesson), Mr Y och Bekim
    Svara med citat

6. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Diggar inte Helgesson-ryktet av förklarliga skäl. Men om vi ska plocka in honom så vill jag att det ska vara på permanent basis och inte något lån.

Vad jag kan se så går Helgessons kontrakt ut 2014. Att låna ut en spelare under sista kontraktsåret tyder bara på att den utlånade klubben inte tror på spelaren.

Antingen bör nog Södra säga till Helgesson typ "Vi lånar ut dig till HFF under en säsong samtidigt som vi förlänger ditt kontrakt till 2015 (eller whatever) " eller så kan de ju lika gärna sälja Helgesson till HFF.

Cajtoft har förlängt med Södra till 2015 och snart kommer Mehic från Häcken, som nött bänk i 5 år och går naturligtvis inte till Södra för fortsätta med detta. Det ser inte bra ut för Helgesson framöver
    En anledning för södra att låna ut Helgesson istället för att släppa honom direkt är ju att hans lön antagligen skulle sjunka i HFF. Det är inte säkert att han är så pigg på det. Södras ekonomi är ju inte den bästa, så de kanske hellre betalar lite under hela året än en klumpsumma direkt.

Nu ska vi ju inte gå händelserna i förväg heller, än så länge har ju södra bara två målvakter.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

7. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Nu vet vi (eller i alla fall jag) inte vad Helgesson tjänar. Kanske är det en lön som HFF klarar av. Om vi inte gör det kan ju Helgesson väga minskad lön mot att näta bänk och spela i U21 i ett år. Samtidigt har Issa & Co med all säkerhet krokar ute för fler målvaktsalternativ
    Svara med citat

8. Collapse Details

Ambitionen är att ha tre målvakter i truppen, och som Jnytt tidigare har skrivit tvekar årets förstekeeper Robin Ahlberg om att skriva nytt kontrakt. 25-åringen har sagt upp sin lägenhet och flyttat hem till Norrköping.
    – Vi vill ha honom kvar, men vi kan inte garantera och lova honom någon förstaposition. Han vill bli inte bli andremålvakt, och nu har vi valt att titta efter andra alternativ, säger Iskander.
    Det är ändå rätt imponerande att Issa planerar för två målvakter av "Ahlberg-klass" (ej att förväxla med Glenn Hysén-klass).

Är det förresten någon som har hört något om Ivo Vasquez i år? Han har ju tränat med laget en del förut, men inte varit intresserad på grund av nivån (och antagligen lönen). Helgesson vet jag inte vad jag ska tro om. Om HFF ska ha två bra målvakter, varför skulle inte södra kunna ha det? En anledning vore väl då om Helgesson inte vill ha konkurrens, men i HFF skulle det ju bli samma situation som med Robin.

I brist på annat får man väl hoppas att någon liverapporterar från mötet ikväll.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

9. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av HWS Visa inlägg
    Det är ändå rätt imponerande att Issa planerar för två målvakter av "Ahlberg-klass" (ej att förväxla med Glenn Hysén-klass).

Är det förresten någon som har hört något om Ivo Vasquez i år? Han har ju tränat med laget en del förut, men inte varit intresserad på grund av nivån (och antagligen lönen). Helgesson vet jag inte vad jag ska tro om. Om HFF ska ha två bra målvakter, varför skulle inte södra kunna ha det? En anledning vore väl då om Helgesson inte vill ha konkurrens, men i HFF skulle det ju bli samma situation som med Robin.

I brist på annat får man väl hoppas att någon liverapporterar från mötet ikväll.
    Ivo gick till BP i maj och fick snabbt chansen pga skador. Han har varit förstavalet sedan dess och förlängde nyligen sitt kontrakt med BP över 2014.

Jag vet inte om någon kommer liverapportera från mötet men BBÄK har en representant på plats som kommer skriva en artikel om det
    Svara med citat

10. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Målvaktspositionen är ju onekligen speciellt. Samtidigt som man vill ha målvakter som sporrar och konkurrerar med varandra så är det en position där man väljer en gubbe inför säsongen och sedan står man fast vid det om inte ovanligt händer.

Det går ju egentligen inte att säga till någon spelare att de garanterat kommer spela. Om någon inte presterar så ska denne heller ej spela. Samtidigt är ju lön osv en indikation på hur tränare & sportchef tänker. Om de ger någon en bra lön så det ju för att de förväntar sig att få mycket tillbaka på planen dvs även en indikation på tänkt speltid.

Abbas Hassan blir ju snart ledig om jag får drömma Lite cirkeln sluts-känsla med tanke på att vi såg honom i Norrby för snart tio år sedan
    Svara med citat

11. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Rasmus Östman presenterades på mötet ikväll, Jag har en bra känsla för honom och tror han kommer bli väldigt bra.

U21 tränare/3e tränare kommer presenteras de närmsta dagarna enligt Tagesson.
    Svara med citat

12. Collapse Details
    Kort om Emil Andersson 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Som HIF1904 skriver på annan plats http://www.husqvarna-support.se/cont...d-HFF-i-veckan, så är IFK Mariehamns back Emil Andersson, enligt David Winberg på Barometern http://www.barometern.se/blogg/fotbollsbloggen/, aktuell för HFF. Andersson, som är från Lessebo men skolad under fem säsonger i Nybro IF, är född 1990 http://www.ifkmariehamn.com/index.ph...115&Itemid=793 Innan flytten till Mariehamn rönte han visst intresse från Kristianstads FF. Han gjorde endast en säsong på Åland, men har nu flyttat tillbaka till Sverige http://www.fotbolltransfers.com/site/news/35325
    Svara med citat

13. Collapse Details

Jag såg att Kapcevic kommer vara heltidsproffs och reagerade lite med tanke på ekonomin. Sedan tänkte jag på att förbundet delar ut 3 000 000 löpande under året, alltså 250 000 i månaden. Säg att ett heltidsproffs kostar 30 000 i månaden (och här har jag egentligen ingen aning, men jag tänkte 20 000 i lön + 10 000 i avgifter). Då borde HFF kunna värva ganska friskt med tanke på att det skulle gå in 8 sådana spelare i budgeten?

Jag antar att andra kostnader inte ökar så mycket. Det är klart att resorna blir längre och matcharrangemangen kostar väl något mer, men det borde tas upp av mer sponsorpengar och ökade publikintäkter.

Nu vet jag i och för sig inte hur det blir med upprustningen av Vapenvallen och om HFF får stå för det går det ju såklart åt pengar.
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

14. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Upprustningen av Vapenvallen lär ju HFF och sponsorer få stå för. Sedan finns det säkert områden klubben behöver investera i som vi inte tänker på. Kansliet kanske behöver extra kraft t.ex. Jag tror inte heller HFF:s planer är att bränna upp alla pengar de får in. Sedan tror jag det skulle bli väldigt konstigt gruppdynamik i truppen om ena halvan var proffs medan den andra halvan jobbar/pluggar. En eller två proffs kan fungera om det är gubbar som presterar och "förtjänar" sin status
    Svara med citat

15. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Det har spekulerats om det tidigare i tråden och nu är det klart att Egzon Llapashtica testar med klubben.

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/36778
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Träningsmatcher 2014
    Av crille i forum Chat
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 22:18
  2. Smålandscupen 2014
    Av Kerkhof i forum Chat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-30, 16:45
  3. Silly Season 2013
    Av HWS i forum Silly Season 2013
    Svar: 130