Ämne: HFF - Södra

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17
  1. Collapse Details
    HFF - Södra 
    Reg.datum
    jul 2008
    Matchen börjar närma sig, Jag hörde att de skulle sätta dit läktare runt hela planen så det skulle kunna finnas plats för cirka 2000 st åskådare.
    Svara med citat

2. Collapse Details

Jag har också hört att läktare ska upp! Hade gärna träffat alla HFF:are på ett ställe innan matchen och kanske ta någon öl? Kanske East End igen? Skulle se mäktigt ut för södraiterna om vi kommer samlade allihop!!

För övrigt tror jag matchen slutar 3-2 till qvarna.
    Svara med citat

3. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Delar klubbarna på intäkterna fortfarande? Så måste vara fallet annars ser jag ingen anledning till att matchen spelas
    Svara med citat

4. Collapse Details

HFF och Södra delar på intäkterna enligt Martina. Även därifrån jag hörde att dom kommer sätta upp extraläktare.
    Svara med citat

5. Collapse Details

Läste lite om reportaget i JP om ljugeklev. Tycker han är stans största judas och förtjänar burop i mängder!!! Ingen här som är sugen på att samla ihop gänget och ta en öl innan på East End eller dylikt? Träffen innan matchen mot Oddevold var lyckad. Jag själv kan nog få ihop några killar som har fastnat mer och mer för underbara Qvarna
    Svara med citat

6. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Axeelkarlsson Visa inlägg
    Läste lite om reportaget i JP om ljugeklev. Tycker han är stans största judas och förtjänar burop i mängder!!! Ingen här som är sugen på att samla ihop gänget och ta en öl innan på East End eller dylikt? Träffen innan matchen mot Oddevold var lyckad. Jag själv kan nog få ihop några killar som har fastnat mer och mer för underbara Qvarna
    Bra initiativ Axel!

7. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    Jag är på!
    Husqvarna FF - Vi följer vårt lag!
    Svara med citat

8. Collapse Details

Hur tidigt bör man vara i tipshallen för att komma in? Tror det kan komma mycket folk!
    Svara med citat

9. Collapse Details

Reg.datum
    jun 2006
    Blogginl?
    6
    Hur tidigt bör man vara i tipshallen för att komma in? Tror det kan komma mycket folk!
    Jag tror att det kommer mycket folk så en 45 min tror jag
    Svara med citat

10. Collapse Details
    Målvakt tills på lördag? 
    Någon som vet om bytyci kommer stå nu mot södra eller om vi kommer ha någon provspelare?
    Svara med citat

11. Collapse Details

Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Rutinerade Jim Petersson, Motala, dömer lördagens match: http://www.smalandsfotbollen.se/info...t&fmid=2679247
    Svara med citat

12. Collapse Details

SÄSONGENS FÖRSTA TRÄNINGSMATCH PÅ LÖRDAG!

J-SÖDRA – HFF
    25/1 kl 14:00
    Elmiahallen.
    Inträde: 100:- (Ungdomar 8-16 år, pensionärer och studenter 70:-, gratis under 8 år)

Välkomna!

#036derby

13. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Nu ska jag vara som en Södrait och komma med bortförklaringar redan innan matchen är spelad. Glöm inte att HFF kommer till spel med 8 nyförvärv medan Södra endast har en ny gubbe (är väl möjligen att den provtränande amerikanen får chansen också). Så Södra har en fördel av en betydligt mer samspelt trupp
    Svara med citat

14. Collapse Details

1-4 blir det:

1-0 10:e
    1-1 21:a, Cederberg
    1-2 27:e, Karlefjärd
    1-3 39:e, Kapcevic
    1-4 61:a, Tegström

I paus byter Gren hela laget, spelsystem och sportdryck och skyller samtliga 4 mål på det.

Publik: 1713
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

15. Collapse Details

Första halvlek var väl ingen höjdare. Andra något bättre.

Framförallt tycker jag att anfallet var alldeles för statiskt i första. Tegan och Kapcevic gör sig inte bra jämte varandra. Nu gick båda ner och mötte boll, istället för att ha en som tar den rollen och en som går på djupet. Agovic visade att han kunde springa, men kom för långt ner i banan. Jag ser hellre honom (och Bernholtz som var bättre på att komma fram) som offensiva yttrar i ett femmannamittfält. Det ger också ett bra kontringsvapen med långboll på Kapcevic/Haidari som tar ner till Tegan som spelar ut bollen till en av två som springer förbi många försvar. Agovic visade kanske också att han inte är lika bra på att ta sig förbi sin spelare med boll, som utan boll.

Kapcevic gjorde inget jättestort avtryck, men verkar vara en tråcklare likt Tegan. Östman verkar vara en bättre version av Eddie; en som inte tillför så mycket men ändå breddar truppen bra. Nielsen visade inte så mycket tycker jag.

Jag blev lite besviken på Olates defensiva egenskaper, men överraskad över offensiven. Han var inte den kämpen jag hade förväntat mig som vinner tillbaka alla bollar på mitten, men verkade ha blick för spelet. Med mindre nonchalant spel och bättre fäste kan det nog bli bra. Just nu ser jag Olate och Karlefjärd som startspelare och Michael som första alternativ på bänken (låt honom få spela på mitten där han hör hemma!). Michaels spelstil passar också bra i slutet av matchen när han kan ta sina djupledslöpningar mot ett trött försvar.

Jag satt för långt ifrån Aktas för att se hur han skötte sig. Från mitt håll verkade det som att han klarade sig hyfsat, förutom att han krånglade till det i offensiven. Det kan ju också bero på att man som provspelare vill visa upp sig.

Lundin verkar vara en kanonvärvning tycker jag. Målet är klart att han ska ta, och borde väl ställt sig närmare mål när södra redan haft 3 långskott innan målet.

Lite trist att inte få se Cederberg som kanske kunde hindrat en del av södras chanser.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Division 1 Södra 2013
    Av fredo i forum Chat
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2013-11-09, 18:47
  2. HFF-J-Södra
    Av fredo i forum Matchrapporter 2011
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 07:45
  3. HFF – J-Södra U-21 8/2
    Av Kerkhof i forum Matchrapporter 2011
    Svar: 12