Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 76
  1. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Vad det gäller tunnelbanegrejen så menade förstås mest när det gäller stockholmsderbyn eftersom det är ju då flest supportar för hemma och bortalag som rör sig där. Sedan har förstås inte heller varit på ett stockholmsderby så jag vet inte om det rör sig om ett fåtal som håller på med skiten men det är ju så det referas.

Varför det då kokar över på diverse sätt i anslutning till fotbollsmatcher kan man ju fråga sig. Ibland rör det sig förstås om ren jävelskap eller idioti men annars kan det förstås handla om att ens kärlek är så stor till laget och när man då får se sitt lag spela dåligt och kanske tom förlora så vill man göra något åt det men du kan ju faktiskt inte själv gå upp på plan och göra mål. Så istället får man en idé om att man ska skada/skrämma fienden vilket då kan vara motståndarfansen eller motståndarna på plan.

Sedan bryr jag mig inte om de som är med i "firma" och bestämmer med andra firmor att man ska mötas i någon skogsdunge eller på en parkeringsplats för att slåss. Då har man ändå själv valt sitt öde. Det är som hemskt är förstås när våldet drabbar oskyldiga.

Vad det gäller föremål såsom mynt,tändare,mobiler och diverse annat som kastas in som inte exploderar så känns det som det finns en liten dubbelmoral inom fotbollssverige. Sker det utomlands så säger man oftast bara "vilken hetta matchen har" eller "detta visar hur stor rivaliteten är mellan lagen, härligt!" medans om det sker i svenska matcher så är det hemskt, snudd på att fotbollen ska begravas osv. Men minns inte grishuvudet som kastades in pga Figos flytt till Real Madrid. Stor humor enligt många men förstås farligare än ett mynt om det hade träffat fel. Denna dubbelmoral tycks också gällande hockey, även där så slängs det en del föremål ner på isen i i båsen. Ja ibland spottas det också men inte sällan ger det samma rubriker. Sedan minns jag även de s k slipshuliganerna i Kinnars som kastade matchprogram på Wikegård om jag inte minns fel. Inte för att ett matchprogram kan göra mycket skada men detta leder fram till denna tanke: det handlar kanske inte om vad man kastar utan att man kastar överhuvudtaget?

På något sätt så har kanske idrottsarenorna för fotboll o hockey kanske blivit en sista frizon för män. Det är på något sätt ett ställe där det är "accepterat" att skrika alla fula ord och förolämpnigar man kan och även att kasta grejer, spotta och ha sig. Detta hade förstås inte accepteras inne på en krog eller bland frukten på ICA. Men man tillåter kanske detta för att man är rädd att om man inte får ge uttlopp för sin frustration i dessa form utan måste hållas in så kanske de kokar över och betydligt värre saker kommer ske. Tja vad vet jag, bara en galen teori.

Frågan är vad man ska göra åt problemet? Det kanske rent av är att stänga av folk i tio år från hemmallagets arena eller kanske rent av alla elitarenor
    Svara med citat

2. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Svara med citat

3. Collapse Details

Kul klipp från Svenskan och häftigt att han tyckte att ett Sthlmsderby överglänste Real-Barca vad gäller läktarstöd. Fast då har han ju så klart ännu inte varit på Vapenvallen!
    Svara med citat

4. Collapse Details

Re Kerkhof: Det uppfattades kanske något fel men jag satte inte likamedtecken mellan GAIS-klacken 1999 och incidenten i Stockholm. Det var som så att när du skrev GAIS publiksnitt för de olika åren så saknade jag 1999 av förklarliga skäl men jag drömde mig bort till de matcher och arenor vi då spelade på. Det var då jag mindes apljuden från GAIS-klacken vilket störde Felix mycket märkbart vilket också var syftet. Man minns Kim Källström i Häcken, Mats Magnusson som tränare för Kristianstads FF, Håkan "Den Enarmade" Söderstierna i Landskrona Bois, att de onämnbara spelade i division 4, att vi hade ett publiksnitt omkring 1100 åskådare vilket får anses som bra i relation till vad Allsvenskan hade för snitt 1999 och att Knutte hade mer hår på huvudet.

När det gäller slipshuliganerna i Rosenlundshallen och kastade programblad så vill jag tillrättavisa Fredo. Ett programblad kan göra stor skada. Vid en träff i munnen som gör så tt mottagaren sväljer programbladet kan sluta med förstoppning vilket kan leda till mycket allvarliga konsekvenser. Ni vet säkert hur vasst ett pappersark kan vara. Finns det något som gör så ont i ett par dagar efter som när man skär sig på ett pappersark över nagelbanden? Slutligen kan man mista synen om programbladet träffar ögonen. Så visst finns det risker med ett programblad om än inte så stora som att få en vespa i planeten på Giuseppe Meazza stadion i Milano.

5. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Underdog Visa inlägg
    Kul klipp från Svenskan och häftigt att han tyckte att ett Sthlmsderby överglänste Real-Barca vad gäller läktarstöd. Fast då har han ju så klart ännu inte varit på Vapenvallen!
    Real och Barca har ingen utpräglad supporterkultur, kan beskrivas som en söndagspicknik med familjen ungefär när dessa spelar match. Borde dock vara lite bättre när de möter varandra. De klubbar i Spanien som har mest drag på läktarna är Atlètico Madrid och de båda Sevillaklubbarna. Dessa kan ståta med ståplats på kortsidor och tifo på varje match.
    En avatar säger mer än tusen ord
    Svara med citat

6. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Ja det inte bara i Sthlmsderbyn och allsvenska matcher som kan balla ur. "Kul" för en match som skulle vara en fest, fri entré osv

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle3421025.ab

Snor detta från Zanders blogg på fotbollskanalen. Han pratar förstås om helgens skandalmatch i Barcelona men det är ju tillämpligt här också

"Häromveckan sa en spansk kollega att ”fotboll är det enda spektakel du betalar för utan att veta vad du kommer att få se”.

Med hänvisning till helgens omständigheter kan man tillägga: ”eller om du kommer att överleva”
    "
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Svara med citat

7. Collapse Details

Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Att helgens skandalmatch utspelade sig mellan Syrianska och Västerås är inte förvånande. Det är de två lag i tredjedivisionen som har överlägset störst problem med huliganer. Huvuddelen av klubbarna i allsvenskan och superettan har inte alls lika omfattande problem.
    Svara med citat

8. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Nu ska de väl hänga åka ur....Kom igen Enköping och Bunkeflo. Hoppas också Assyriska lyckas ta sig till allsvenskan
    Svara med citat

9. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Det blir en favorit i repris, förra året följde vi Öster åka ur superettan. Idag gäller det andra lag och där var matchen igång
    Svara med citat

10. Collapse Details

ESK och LB leder -> Just nu spelar södra i div. 1 nästa år.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

11. Collapse Details

Dessutom verkar Degerfors, trots underläge, ha övertaget på brommaplan.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

12. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Stort Grattis till Kalmar FF!
    Svara med citat

13. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Svara med citat

14. Collapse Details
    Degerfors 
    Patrik Werner ska träna Degerfors. Spelade han inte några matcher för HFF? Tror vi lånade honom?
    Svara med citat

15. Collapse Details

Johan Esk idag: "AIK = Allmänna InbördesKriget" Hahaha!
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Lokal fotboll
    Av HIF 1904 i forum Chat
    Svar: 121
    Senaste inlägg: 2014-04-17, 21:49
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 22:13
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 21:49
  4. Har lagt ihop chat och nyheter
    Av Thomas i forum Vad händer med forumet
    Svar: 3