Ämne: Småfrågor

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 33
  1. Collapse Details

Tja, vad mig anbelangar så får gärna Ritheim och Svensson återvända snarast möjligt. I den vackra och stolta blårandiga tröjan har de spelat helt utan hjärta och de är fan inte värda att representera oss. Hade de visat lite vilja och kämparglöd hade det varit en annan sak men det har inte varit ett enda motjuck från deras sida och då kan det kvitta.
    Svara med citat

2. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av 1-2 1-2 1-2 Visa inlägg
    Har HFF något utlåningsavtal med södra eller är Ritheim och Svensson utlånade på "vanligt" sätt? HFF betalar väl en del av lönen och södra måste betala för att kunna ta tillaka någon av dem så det talar väl inte för ett avtal?

Anledningen till att jag undrar är att jag har för mig att "farmarklubbsavtal" måste tecknas över två år från och med i år och att båda lagen inte kan spela i samma serie, vilket skulle göra att ett (eventuellt) kval för förorten kan bli lite väl spännande.
    Jag svarar väl på min egen fråga: Nej HFF har inget sådant avtal med södra.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

3. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av 1-2 1-2 1-2 Visa inlägg
    Jag svarar väl på min egen fråga: Nej HFF har inget sådant avtal med södra.
    Man får och kan inte ha farmaravtal med lag i nationella serier.
    Högsta serien HFF tillika de onämnbara kan ha farmarklubbsavtal med är således Elit4.

U22-avtal kan man dock ha med klubbar i nationella serier.
    Om jag minns rätt är det fem utespelare och en målvakt man kan ha namngivna.
    Dessa killar får inte vara äldre än 22 år.

Ett sådant avtal kostar 5 000 kr att registrera på SvFF.

Ritheim och Svensson är utlånade till HFF på ett sådant avtal.
    Om HFF och de onämnbara har en överenskommelse gällande att HFF bekostar del av lön för respektive spelare är inte till allmän information.

4. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Någon som vet varför vi kör 2x40 på träningsmatcherna? Är det av ekonomiska skäl? Att hallen bara är bokningsbar i pass om 90 min. Så om man vill köra en 90 match plus paus så måste man boka 180 min? De som driver hallen verkar förstås inte köra 2x40 och den matchlängden var det väl inte heller när vi och dom mötes?
    Svara med citat

5. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    1. När lämnade Aldin Avdic HFF?

2.Mellan vilka år lirade Pärlå i HFF?
    Svara med citat

6. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Någon som har koll på exakt hur många mål Miche har gjort i seriesammanhang?
    Svara med citat

7. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Sitter och fixar med HFF inför FM13. Getachew kommer inte med då han är född 1997

Men har någon koll på födelseår för dessa:

erik hermansson
    emir krajinovic
    Jakob Strandsäter
    Abdulahi Hussein
    Filmon Seyoum
    Daniel Hermelin
    Stefan Ljuljic
    Willjam Azizsson
    Marven Mansor
    Sackarias Rodriguez
    Anel Bilanovic
    Jack Paulos
    Liam Capeljan

Tacksam för hjälp
    Svara med citat

8. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Sitter och fixar med HFF inför FM13. Getachew kommer inte med då han är född 1997

Men har någon koll på födelseår för dessa:

erik hermansson
    emir krajinovic
    Jakob Strandsäter -95
    Abdulahi Hussein
    Filmon Seyoum
    Daniel Hermelin
    Stefan Ljuljic
    Willjam Azizsson -97
    Marven Mansor
    Sackarias Rodriguez
    Anel Bilanovic
    Jack Paulos
    Liam Capeljan

Tacksam för hjälp
    97:or ska väl inte vara några problem...de är ju för böveln 16 år 2013. Har skapat 97:or med editorn på 12:an förövrigt.
    Amir Al-Ammari var även han med i den senaste landslagsuttagningen för p97.
    En avatar säger mer än tusen ord
    Svara med citat

9. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av Sorry Södra Visa inlägg
    97:or ska väl inte vara några problem...de är ju för böveln 16 år 2013. Har skapat 97:or med editorn på 12:an förövrigt.
    Amir Al-Ammari var även han med i den senaste landslagsuttagningen för p97.
    Så här säger SVENSKA GUIDELINES/RIKTLINJER FÖR STAFF-EDITORN

Regler för ålder på de yngsta årskullen som kommer med i FM
    Citerat från SI's direktiv.

The rule we operate to is that a player who is 16 by September 1st of the starting game year in England can be in the game. This is when they can sign a scholarship and are no longer schoolboys. Anybody younger than that cutoff point will not be in because of child protection issues..

Spelare som blir 16 år efter den 1a september det året FM släpps (alltså inte det år som FM spelet är döpt efter) kommer således inte med i spelet.

FM10 - Spelare födda efter den 1a september 1993 kommer inte med i spelet.
    FM11 - Spelare födda efter den 1a september 1994 kommer inte med i spelet.
    FM12 - Spelare födda efter den 1a september 1995 kommer inte med i spelet.
    FM13 - Spelare födda efter den 1a september 1996 kommer inte med i spelet.

Om du tex spelar FM12 och redan den första säsongen hittar en ung spelare född efter den 1a september år 1995 är detta en så kallad "newgen"-spelare. Alltså en spelare som FM själv hittat på och genererat in i spelet.

Editorn som används "inför" spelet är inte samma som medföljer spelet. Den säger ifrån och vägrar använda 1997 eller senare födelseår. Anledningen syns ovan.

Om det sen går att lägga in yngre spelare i den vanliga editorn ja då faller det inte på SI längre. Precis som de gör det möjligt för spelarna att själva fixa kits, logos osv som inte SI har rättigheterna till
    Svara med citat

10. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Så här säger SVENSKA GUIDELINES/RIKTLINJER FÖR STAFF-EDITORN

Editorn som används "inför" spelet är inte samma som medföljer spelet. Den säger ifrån och vägrar använda 1997 eller senare födelseår. Anledningen syns ovan.

Om det sen går att lägga in yngre spelare i den vanliga editorn ja då faller det inte på SI längre. Precis som de gör det möjligt för spelarna att själva fixa kits, logos osv som inte SI har rättigheterna till
    Ok, ja då är det ju inget snack.
    En avatar säger mer än tusen ord
    Svara med citat

11. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Ni som har sett tett eller två inhopp från Semir. Hur verkar han?
    Svara med citat

12. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Någon som vet om laget tränar nu eller om de har är uppehåll? Är väl mest logiskt om de kör i alla fall ett kort uppehåll nu för att sen träna i november när landets alla serier är över och silly season dundrar igång på riktigt med provspelare osv
    Svara med citat

13. Collapse Details

Är det någon som vet varifrån färgerna blått, blått och rött kommer ifrån? Varför blev det just de färgerna på tröjorna? Och varför är rött borta och inte hemma? Jag antar att grönt, vitt, svart eller lila skulle bli svårt för det nya Huskvarnalaget, men varför inte exempelvis gult?
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

14. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av HWS Visa inlägg
    Är det någon som vet varifrån färgerna blått, blått och rött kommer ifrån? Varför blev det just de färgerna på tröjorna? Och varför är rött borta och inte hemma? Jag antar att grönt, vitt, svart eller lila skulle bli svårt för det nya Huskvarnalaget, men varför inte exempelvis gult?
    Den blåa klubbfärgen kommer från Husqvarna AB som backade upp sammanslagningen mellan vit/gröna HIF och gul/svarta H-Södra. Att anta någon av de sammanslagande klubbarnas färger är inte bra när man vill skapa en ny enhet att samlas kring. Den röda reservdräkten kan jag bara ge två kvalificerade gissningar för;
    1. Bra kontrast till den ordinarie matchdräkten.
    2. Röd (om än mer åt vinröd) är Husqvarna ABs färg sedan tidigare. Du kan se den på lyktstolpar, parkbänkar etc. i de centrala delarna av stan.

Blårandiga blev vi först med Janne Stahre som huvudtränare som införde att samtliga lag i HFF skulle uppträda i enhetlig klubbprofil. Innan dess hade vi spelat i mer ljusblå/vita tröjor. Jag tror det var 1996 som vi först spelade med blårandiga tröjor.

15. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Någon som har koll på vilken säsong i söderettan vi startat bäst?
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •