Resultat 1 till 10 av 10
  1. Collapse Details
    Träningsmatcher 2011 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    HIF har hittills fyra träningsmatcher inbokade. Vilka de är framgår av denna länk: http://laget.se/husqvarnaif/40013-sp...ie-122330.html

Därutöver kommer gruppspelet i Smålandscupen, vilket är tänkt att äga rum med en match under vardera av de tre på varandra följande helgerna 26–27 mars, 2–3 april och 9–10 april. Lottningen görs sannolikt under denna vecka.
    Senast redigerat av Kerkhof den 2011-01-17 klockan 15:41.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Förlust i säsongspremiären 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    HIF förlorade gårdagens träningsmatch mot Beduinerna med 0–4 (0–3) på Friaredalen. Resultatet i säsongspremiären lär ha speglat matchbilden ganska väl och är nog inte så mycket att säga om – motståndarna spelar i år i division 4 Elit, medan HIF denna säsong som bekant, efter kvalsegern i höstas, håller till i division 5. Nästa träningsmatch spelas söndagen den 13 mars kl. 11.30 på Zinken.
    Svara med citat

3. Collapse Details
    Träningsmatch ställs in – ersätts av cupmatch 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    HIF:s tilltänkta träningsmatch mot Tabergs SK söndagen den 13 mars kl. 11.30 på Zinkens Damm ställs in. I stället kommer HIF vid samma tidpunkt och på samma plats att spela sin första gruppspelsmatch i första omgången av Smålandscupen. För motståndet står Adelövs IK.
    Svara med citat

4. Collapse Details

Cupmatchen mot Adelöv imorgon är inställd då Adelöv inte får ihop lag.
    Istället kommer HIF träningsspela mot HFF junior.
    Matchstart 11.30 imorgon söndag på Zinken.

Det kallar jag samarbete!

5. Collapse Details
    Ny förlust för HIF 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Det blev förlust också i årets andra träningsmatch för HIF, då man på söndagen mötte HFF:s juniorlag. Trots att HIF hade ledningen med både 1–0 och 2–1, blev det till slut tapp med 2–4. HIF tog ledningen i åttonde minuten, sedan Calle Andersson från nära håll styrt in en boll från Erik Borg. Drygt en kvart senare, i 25:e minuten, kvitterade juniorgänget. Lite mer än fem minuter före paus var det nära att de rödklädda ynglingarna tog ledningen, men då gjorde "Honken" Holmqvist i HIF-målet en kvalificerad tippning till hörna på en nick från nära håll.

En patenterad variant på vänsterhörna drygt tio minuter in i andra halvlek gav åter veteranerna ledningen, då bollen spelades bakåt till Nicklas Lindqvist som slog ett välavvägt vänsterinlägg som Pål Svensson knoppade in i burens vänsterhörn från sju meter i lätt högerinnerläge. Med drygt en kvart kvar kvitterade HFF ånyo, sedan "Honken" först boxat bort ett inlägg, men sedan var chanslös då bollen nickades i en vacker båge över honom på returen från vänsterinnerläge. Minuten senare tog juniorerna ledningen efter att en fin stickare hade friställt en av tonåringarna i mitten och han avslutade kallt med en höger utsida till höger om den utrusande HIF-keepern. Med tre och en halv minut kvar kom spiken i kistan, då storväxte Adjei kunde lägga in bollen i öppet mål från nära håll efter ett mönsteranfall.

HFF vann hörnstatistiken med 5–1 och skapade, särskilt under senare delen av respektive halvlek, en hel del hel- och halvchanser; totalt noterade jag 21–6 till HFF i dylika möjligheter. Juniorerna drog på sig två onödiga, men korrekt utdömda gula kort i andra halvlek.
    Svara med citat

6. Collapse Details
    Tredje raka förlusten för HIF, men ett fall framåt 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    HIF förlorade också försäsongens tredje träningsmatch, denna gång med 0–1 i en derbykamp mot EBK, vilken paradoxalt nog ägde rum ute på Råslätt under söndagseftermiddagen. Sedan HIF hade drabbats av målvaktskris inför matchen, blixtinlånades HFF:s unge reservkeeper Andreas Glaad. Han gjorde en utmärkt insats, men kunde dessvärre inte hindra de orangesvarta från att göra matchens enda mål i slutminuten. Trots allt gjorde det sjukdoms- och skadedrabbade division 5-gänget en bra prestation, även om det förstås var division 4-laget som hade det mesta av spelet. Försvarsmässigt var det en stabil insats av de grönvita och framåt skapades det en del också. Faktum är att HIF faktiskt hade flera chanser att avgöra under den avslutande kvarten innan det olycksaliga baklängesmålet ramlade in. HIF:s Erik Borg och Daniel Krantz fick syna Jönköpingsdomaren Georges Jansizjans gula kort.
    Svara med citat

7. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Kerkhof Visa inlägg
    HIF förlorade också försäsongens tredje träningsmatch, denna gång med 0–1 i en derbykamp mot EBK, vilken paradoxalt nog ägde rum ute på Råslätt under söndagseftermiddagen. Sedan HIF hade drabbats av målvaktskris inför matchen, blixtinlånades HFF:s unge reservkeeper Andreas Glaad. Han gjorde en utmärkt insats, men kunde dessvärre inte hindra de orangesvarta från att göra matchens enda mål i slutminuten. Trots allt gjorde det sjukdoms- och skadedrabbade division 5-gänget en bra prestation, även om det förstås var division 4-laget som hade det mesta av spelet. Försvarsmässigt var det en stabil insats av de grönvita och framåt skapades det en del också. Faktum är att HIF faktiskt hade flera chanser att avgöra under den avslutande kvarten innan det olycksaliga baklängesmålet ramlade in. HIF:s Erik Borg och Daniel Krantz fick syna Jönköpingsdomaren Georges Jansizjans gula kort.
    Frågan är hur många lag som kan undvara 18 man till en match?
    Tyvärr var många bortresta med HFF:s ungdomslag (cup) sen finns det en hel del som bara sofftränat i vinter och således inte är matchdugliga ännu.
    Några sjuka och legenden Lönn var med grabben på provspel hos Änglarna.

Glaad gjorde en bra match. Matchotränad (har inte spelat sedan matchen mot de onämnbaras U21-lag). Han kan inte lastas för baklängesmålet som kom på matchens sista spark.
    Glaad är varmt välkommen tillbaka om Tage vill ha spel på honom igen.

8. Collapse Details
    HIF fortsätter att låna från HFF 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    När HIF på söndag spelar säsongens fjärde träningskamp, då man åker in till Friaredalen för att matcha mot Ekhagen på Junebäcken klockan 11.30, lär enligt uppgift tre HFF:are som behöver matchträning (Jonathan Johansson, Simon Klänge och Kristoffer Karlsson) medverka i det grönvita laget. HIF har hittills enbart inkasserat förluster i träningsmatcherna – tre dylika –, men vann å andra sidan i går i Smålandscupen mot Adelöv med 3–1.
    Senast redigerat av Kerkhof den 2011-03-29 klockan 16:01.
    Svara med citat

9. Collapse Details
    Husqvarna IF - Ekhagens IF 
    Träningsmatch

Ekhagens IF - HIF 2-9 (1-4)

0-1 C. Krantz (Larsson) 3min
    0-2 Larsson (Ezon) 6min
    1-2 EIF 30min
    1-3 K. Karlsson (Sasa) 38min
    1-4 K. Karlsson (D. Krantz) 42min
    --------------------------------------
    gult J. Johansson 50min
    1-5 K. Karlsson (Stabben) 51min
    2-5 EIF 60min
    2-6 K. Karlsson (Klänge) 61min
    2-7 k.karlsson (Larsson) 75min
    2-8 K. Karlsson (larsson) 85min
    2-9 Klänge (K. Karlsson) 88min

Fritt efter Guds referat på www.laget.se/husqvarnaif
    Ekhagen underskattade nog HIF en aning men det förtar ändå inte prestationen en dag som denna. Återigen visar HIF upp ett briljant passningsspel. Vi kanske inte är det konditions- och tempostarkaste laget men det visar sig gång på gång att det är svårt att ta bollen ifrån oss.

Vi tackar Jonis, Klänge och KK för Ert medverkande i HIF denna dag. Ni skötte Er exemplariskt och är varmt välkomna tillbaka. Lycka till i HFF under säsongen!

10. Collapse Details
    Uppdaterad träningsmatchlista 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Lägger in en förteckning över spelade träningsmatcher med adekvat info.

söndagen den 27/2 kl. 13:30 SK Beduinerna – Husqvarna IF 4–0 (3–0). Domare: Goran Rakita, Jönköping. P. xx (Junebäcken, konstgräs, Jönköping).

söndagen den 13/3 kl. 11:30 Husqvarna IF – Husqvarna FF J 2–4 (1–1). Mål: C.-J. Andersson, P. Svensson. Domare: Amir Malaki, Huskvarna. P. ca 20 (Zinkens Damm, konstgräs, Huskvarna).

söndagen den 20/3 kl. 15:15 Egnahems BK – Husqvarna IF 1–0 (0–0). Domare: Georges Jansizjan, Jönköping. P. xx (Råslätts IP, konstgräs, Jönköping).

söndagen den 27/3 kl. 11:30 Ekhagens IF – Husqvarna IF 2–9 (1–4). Mål: K. Karlsson 6, Chr. Krantz, J. Larsson, S. Klänge. Domare: Goran Rakita, Jönköping. P. xx (Junebäcken, konstgräs, Jönköping).
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Träningsmatcher 2014
    Av crille i forum Chat
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 22:18
  2. Träningsmatcher 2014
    Av Kerkhof i forum Husqvarna IF
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 19:55
  3. Träningsmatcher 2013
    Av Kerkhof i forum Husqvarna IF
    Svar: 11