Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17
  1. Collapse Details
    FC Trollhättan vs. HFF 1/5 
    Reg.datum
    jul 2006
    Förlust med 3-0. Visserligen var man oroad av backlinjen inför säsongen men offensiven?! Inget mål på tre matcher.

Matchen mot Oddevold om 6 dar känns redan nu som en måstematch
    Svara med citat

2. Collapse Details

3-0 var i överkant. Första halvlek skapar inte HFF någonting, men har hyfsad koll på FCT så 0-1 var rättvist i paus.
    I andra är HFF bättra än Trollhättan fram till 2-0 när Adnan inte får träff med huvudet på en baktnick. 3-0 är ett sådant mål som kommer på posten när matchen är avgjord och ett lag slutar spela.

Didrik var riktigt bra och resten av försvaret gör egentligen inte heller bort sig förutom Adnan vid 2-0.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

3. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Man ska dock komma ihåg att HFF aldrig har vunnit mot Trollhättan. Detta var försök nr 7 och det blev förlust nr 6. En gång har vi kryssat och det var första gången klubbarna möttes. Nämligen i maj 2006 och publikrekordet från den matchen står sig ännu trots att Trollhättan spelat i superettan i två säsonger sen dess
    Svara med citat

4. Collapse Details
    Reflektioner kring en hög publiksiffra 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    [– – –] En gång har vi kryssat och det var första gången klubbarna möttes. Nämligen i maj 2006 och publikrekordet från den matchen står sig ännu trots att Trollhättan spelat i superettan i två säsonger sen dess
    Som vi har berört tidigare här på forumet är ju FCT:s publikrekord från 2006 lite av en "dopad" siffra. Det skall till att börja med nämnas att det var fri entré, eftersom evenemanget var sponsrat av en lång rad lokala företag, men det verkliga skälet till den stora publiktillströmningen var att artisterna Jessica Andersson och Pernilla Wahlgren uppträdde på Edsborg ett par timmar före matchen, vilket lockade dit framförallt en hel del kvinnor och barn. När jag den gången anlände till Edsborg sisådär tre kvart före kick-off höll Andersson och Wahlgren precis på att avsluta, och sedan de hade gjort det lämnade många av kvinnorna och barnen arenan. Däremot anlände det förstås ytterligare en hyfsad mängd fotbollsintresserade (men föga schlagerintresserade) personer, främst män, under den sista halvtimmen innan avspark, dock inte alls i samma omfattning som schlagerfantasterna lämnade. Den redovisade publiksiffran, 5 484, avser alltså personer som passerade genom någon av entréerna på arenan någon gång under eftermiddagen. Under matchen var det nog max 3 500 närvarande. (Då jag också var på Edsborg när det förra publikrekordet sattes, nämligen i matchen FCT–GAIS den 30 augusti 2002, då publiksiffran uppgick till 5 337, har jag en bra referenspunkt. Den gången var antalet åskådare klart högre under själva matchen än vid HFF-kampen 2006.)
    Svara med citat

5. Collapse Details
    Matchrapportlänkar 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Svara med citat

6. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Kerkhof Visa inlägg
    Som vi har berört tidigare här på forumet är ju FCT:s publikrekord från 2006 lite av en "dopad" siffra. Det skall till att börja med nämnas att det var fri entré, eftersom evenemanget var sponsrat av en lång rad lokala företag, men det verkliga skälet till den stora publiktillströmningen var att artisterna Jessica Andersson och Pernilla Wahlgren uppträdde på Edsborg ett par timmar före matchen, vilket lockade dit framförallt en hel del kvinnor och barn. När jag den gången anlände till Edsborg sisådär tre kvart före kick-off höll Andersson och Wahlgren precis på att avsluta, och sedan de hade gjort det lämnade många av kvinnorna och barnen arenan. Däremot anlände det förstås ytterligare en hyfsad mängd fotbollsintresserade (men föga schlagerintresserade) personer, främst män, under den sista halvtimmen innan avspark, dock inte alls i samma omfattning som schlagerfantasterna lämnade. Den redovisade publiksiffran, 5 484, avser alltså personer som passerade genom någon av entréerna på arenan någon gång under eftermiddagen. Under matchen var det nog max 3 500 närvarande. (Då jag också var på Edsborg när det förra publikrekordet sattes, nämligen i matchen FCT–GAIS den 30 augusti 2002, då publiksiffran uppgick till 5 337, har jag en bra referenspunkt. Den gången var antalet åskådare klart högre under själva matchen än vid HFF-kampen 2006.)
    Den tillresta HFF-klacken var säkert en aning dopad men visst sjutton var folket där för att titta på HFF. Pernilla Wahlgren är väl mest känd för höga C när bröderna Ingrosso lekte med henne. Jessica Andersson är iofs en riktig go'bit vilket flera HFF:are också tyckte. De drömde ju bort första kvarten!

Jag tror att Kerkhof var dopad när GAIS var på Edsborg och därmed faller hans referens. ;-)

Kerkhof, match fredag i Ölmstad, kommer du?

7. Collapse Details
    Ännu en runda kring FCT:s publikrekord 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Citat Ursprungligen postat av HIF 1904 Visa inlägg
    Den tillresta HFF-klacken var säkert en aning dopad men visst sjutton var folket där för att titta på HFF. Pernilla Wahlgren är väl mest känd för höga C när bröderna Ingrosso lekte med henne. Jessica Andersson är iofs en riktig go'bit vilket flera HFF:are också tyckte. De drömde ju bort första kvarten!
    Eftersom jag var på plats inne på arenan när HFF-klacken – och delar av den hade som HIF 1904 vidgår inte bara intagit busskaffe under resan – anlände dit, så kan jag bara konstatera, att vid den tidpunkten hade, som jag noterade i mitt tidigare inlägg, ett par tusen besökare, främst barn under tio år och kvinnor i blandade åldrar, redan lämnat Edsborg.

En kontroll visar, att det i samband med matchen mot HFF 2006 var anställda i Trollhättans kommun (eller "stad" som den oegentliga benämningen lyder i länkade artiklar) och deras familjer som bjöds på vårfest samt att Jessica Andersson och "ytterligare en stjärnartist (hemlig gäst)" (vilket alltså visade sig vara Pernilla Wahlgren) skulle uppträda. Se http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/96764 och http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=834872
    Mitt bestämda minne är att det var fri entré till matchen för alla besökare. Däremot var det nog bara de kommunanställda och deras familjer som gratis fick ta del av schlagerunderhållningen, korv med bröd samt dricka/kaffe.

Trollhättans kommun hade år 2006 liksom i dag ungefär 55 000 invånare. Av dessa var år 2005 (som det finns enkelt tillgängliga siffror för) 510 anställda inom området "energi, vatten, avfall", 1 405 inom området "personliga och kulturella tjänster", 726 inom området "offentlig förvaltning", 2 726 inom området "utbildning och forskning", och 5 474 inom området "vård och omsorg". [Se vidare http://trollhattan.se/Startsida/Om-k...ingsstatistik/ ] Inalles gör detta drygt 11 000 personer. Säkerligen var åtminstone två tredjedelar av dessa kommunalt anställda; låt oss säga 7 000 personer. Om det i snitt går ett minderårigt barn på varje anställd (vissa kommunanställda är barnlösa, somliga har endast vuxna barn, andra har minderåriga barn tillsammans, medan åter andra har två eller flera minderåriga barn) får vi en bruttosiffra på 14 000 personer. Låt oss ponera att trettio procent av dessa var närvarande, således 4 200 personer. Att knappt hälften av dem inte hade något större intresse för division ett-fotbollen, men däremot ville delta i den så kallade vårfesten med artistuppträdande, gratis korv och kaffe/dricka, samt för barnen upprepade godisregn, ansiktsmålning, ponnyridning och hoppborgshoppning, finner jag inte särskilt överraskande.

Jag har, som sagt var, berört ämnet tidigare på detta forum, nämligen för tre år sedan, se http://www.husqvarna-support.se/show...=3013#post3013
    och kompletterande svar från fredo: http://www.husqvarna-support.se/show...=3017#post3017

Jag tror att Kerkhof var dopad när GAIS var på Edsborg och därmed faller hans referens. ;-)
    Vad gäller själva matchen, toppmötet i dåvarande Division 2 Västra Götaland i slutet av augusti 2002 mellan Trollhättan och GAIS (med tidigare assisterade tränaren Roberto Jacobsson som huvudansvarig för första gången), kan jag meddela, att den inleddes i ganska hårt regn, att Trollhättan dominerade spelmässigt redan från början, men alltmera eftertryckligt ju längre matchen led och regnandet ökade ytterligare ("Makrillväder"), samt att GAIS för en gångs skull var effektivt och gjorde alla målen och därmed triumferade med 4–0. Den "dopning" som jag hemsöktes av vid detta tillfälle kan med andra ord diagnosticeras som lyckorus. Se vidare ett inte helt opartiskt matchreferat på http://www.gais.se/Fotboll/gais.nsf/...256F1200371D29

Kerkhof, match fredag i Ölmstad, kommer du?
    Dessvärre är jag fast i andra angelägenheter i Göteborg – gör inte nästa Smålandsvisit förrän mot slutet av månaden – men får passa på att gratulera HIF 1904 och hans grönvita lagkamrater till säsongens första seger i femman och uttrycka förhoppningen om en ny trepoängare på Ölmstads IP. (Till Stabbens besvikelse räknas väl inte denna tur som "matresa"?)
    Svara med citat

8. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    I sak kan jag hålla med Kerkhof. Publikrekord ska tillkomma genom matchen i sig. Inte genom fri entré, tusen jippon och artister. Men något roligt kan väl HFF få ha? GAIS har ju redan Wanderson, Mats Persson, Razak Omotoyossis lår och en engelsk mittback. Vi har ju inte ens Miche längre. Istället har vi två anfallare som försöker snylta på hans namn varav den ene antingen jämt är avstängd eller skadad och den andra ja han verkar redan nu bli årets Partin
    Svara med citat

9. Collapse Details

I sak kan jag hålla med Kerkhof. Publikrekord ska tillkomma genom matchen i sig. Inte genom fri entré, tusen jippon och artister. Men något roligt kan väl HFF få ha? GAIS har ju redan Wanderson, Mats Persson, Razak Omotoyossis lår och en engelsk mittback. Vi har ju inte ens Miche längre. Istället har vi två anfallare som försöker snylta på hans namn varav den ene antingen jämt är avstängd eller skadad och den andra ja han verkar redan nu bli årets Partin
    Årets Partin...lol.

10. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Ingen som var på matchen och kan bjuda på en laguppställning?
    Svara med citat

11. Collapse Details
    Kort förtydligande 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Bara för att förtydliga: Jag är helt med på att den officiella publiksiffran från matchen i maj 2006 är (och givetvis kommer att fortsätta vara) 5 484. En klubb är givetvis suverän att avgöra hur den vill locka en så stor publik som möjligt till sin arena i samband med hemmamatch. Min ambition med min ursprungliga anmärkning [ http://www.husqvarna-support.se/show...=9098#post9098 ] var blott att sätta fredos formulering "publikrekordet från den matchen [i maj 2006] står sig ännu trots att Trollhättan spelat i superettan i två säsonger sen dess" i ett sammanhang. Jag ville helt enkelt ge en hint om hur det kunde komma sig att en klubb som under säsongerna 2002–2010 hade hemmapubliksnitt på i tur och ordning 1 908*, 1 364*, 1 033, 755, 761, 712, 772, 1583** och 1556** åskådare, kunde notera en publiksiffra på nästan 5 500 i en division ett-match mot en förening, HFF, som blott har spelat en säsong i näst högsta serien (och därmed alltså knappast lockar genom "klassikerstatus" eller av nostalgiska skäl) och som inte medförde en bortaklack bestående av åtskilliga hundra personer. Visserligen var det FCT:s första hemmamatch i den då nybildade Division 1 Södra, men så mycket betyder inte "nyhetens behag" ens på en ort som Trollhättan!

* Dessa två säsonger mötte FCT GAIS och hade dessutom vad som väl kan klassas som derbyn mot Ljungskile i Division 2 Västra Götaland.
    ** Dessa två säsonger spelade FCT i Superettan och hade derbyn mot Ljungskile.
    Svara med citat

12. Collapse Details
    Matchrapport och matchstatistik 
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginl?
    2
    Ingen som var på matchen och kan bjuda på en laguppställning?
    Här kommer nu äntligen dels lite kommentarer till kampen, dels matchstatistiken. Till att börja med skall det konstateras att Edsborgs gräsmatta var usel; den fick underlaget på Vapenvallen att framstå som högkvalitativt. Det skall därtill klargöras att ett par spelare saknades i HFF:s trupp (och därför satt på läktaren ihop med sportchefen Issa): Aldemir fullbordade sin tvåmatchersavstängning och Gabbe hade en skadekänning, som gjorde att man inte ville chansa med honom. Han hade i värsta fall kunnat spela, men det bedömdes som att det då fanns en uppenbar risk att skadan skulle förvärras.

Första halvlek höll sannerligen inte någon vidare kvalitet, delvis sannolikt beroende på underlaget och den relativt friska vinden. Många felpass, trots ett inte alltför märkvärdigt tempo, och rätt mycket djupledsstickare på chans från båda lagen. Bollinnehavet var förmodligen ganska jämnt – kanske till och med att helröda HFF med blåsten i ryggen hade ett litet plus –, men det var hemmalaget som skapade de flesta och vassaste chanserna. Baklängesmålet, om än inte alls orättvist, kom dock synnerligen olägligt med halvlekens sista egentliga spark, nitton sekunder in på tilläggstid, och signerat planens mest kreative spelare Petrit Zhubi. Vår enda riktiga möjlighet under de inledande fyrtiofem minuterna kom drygt tio minuter före paus, då Valle från högerkanten slog ett frisparksinlägg som hemmakeepern Mäkinen missbedömde totalt och tvingades stöta till hörna med händerna.

I andra halvlek höjdes spelkvaliteten något i takt med att vinden mojnade en smula. Det var HFF som var det bollförande laget under långa stunder, men chansmässigt var det ganska jämnt. Bland annat hade Manix ett jätteläge bara ett par minuter in i halvleken men sköt över från åtta meter i vänsterinnerläge, och Tompa skickade från vänsterinnerposition strax utanför straffområdet i den 57:e minuten på en andraboll på ett hårt pressat högerskott mot bortre stolpen, vilket målvakten stötte till högerhörna.

Med drygt sex minuter kvar av ordinarie tid avgjordes kampen i praktiken. Adnan skulle ohotad nicka hem en chansboll från Trollhättans mittfältare Ali Mohammadian, men missade nonchalant bollen, och FCT:s avbytare Josef Daoud kunde sno åt sig lädret och lägga det till vänster om den strandsatte Abbe i HFF-målet. HFF skapade ytterligare ett par mållägen framåt i kampens slutskede (KK respektive Barre), men på tilläggstid gjorde inhoppare Daoud ur vänsterinnerposition 3–0 med ett lågt skott alldeles invid vänsterstolpen efter en lite tilltrasslad och grötig situation, som hade sitt upphov i ett hopslag mellan Didde och hemmalagets Sköld alldeles vid straffområdeslinjen.

Tages plussande av Abbe, Didde och Jeppe i J-Nytt-artikeln finns inte något att erinra mot; de var utan tvivel bästa HFF:are. Också övriga försvarsspelare, Adnan och Tompa, var sett till matchen som helhet godkända, även om den förstnämnde tenderade att bli övermodig ibland, vilket understundom straffade sig såsom vid 0–2-målet, och den sistnämnde stundtals hade det tufft mot löpvillige Zhubi. När det gäller insatserna från mittfältare och anfallare var Nahirs inhopp det som man framförallt kunde glädja sig åt. Han spelade klokt och behärskat, både med och utan boll. Kanske något långsam och lite vek i närkampsspelet, men vann ändå boll vid ett flertal tillfällen. Mike dras ännu med sviterna från sin skada och man märker att det saknas en del både i rapphet och tajming. Slarvade dessutom ganska rejält i passningsspelet. Emil är helt enkelt inte riktigt i form, och funkade inte vidare bra varken som inner- eller yttermittfältare denna dag. Han kan klart bättre för att uttrycka det annorlunda. Manix kämpade på ordentligt, men hamnade ibland positionsmässigt fel och måste ha bättre skärpa i avsluten – han borde ha gjort åtminstone ett mål och kunde ha gjort ett par. Valle verkar (utifrån vad jag har sett i de tre inledande seriematcherna) sakna den rätta inställningen för att spela fotboll på den här nivån: han blixtrade visserligen till positivt ett par gånger, men dessemellan gjorde han synnerligen rudimentära misstag, såsom att tappa bollen på egen planhalva eller vid mittlinjen när i stort sett hela laget var på väg framåt. Han betedde sig dessutom ett flertal gånger som en femåring, ja, vid ett par tillfällen var det rent ut sagt pinsamt. Det var en välgärning att plocka av honom före paus. Barre inledde matchen med att gå omkull i en duell första gången som han fick bollen, ropade på frispark och tittade långt efter domaren vid den (korrekt) uteblivna signalen, och i stort sett fortsatte hela hans match i samma stil: Han körde ned huvudet och sprang med bollen tills han tappade den, slog ut med armarna och gnällde. Det bästa han åstadkom i matchen var en knorrad frispark ur högerinnerläge i matchens sista ordinarie minut, där bollen smet strax utanför höger kryss. Kamhié lyckades endast mycket sällan låsa fast bollen på offensiv planhalva och därför blev de HFF-anfall, där han var inblandad mycket korta. Därtill var han, trots sin position som anfallare, inte särskilt involverad i HFF:s offensiva spel, vilket åtminstone delvis beror på honom själv, även om han kanske inte skall lastas helt och hållet för det. Också han lägger emellertid gärna energi på onödiga saker. Med KK på planen fick vi bättre djup i spelet, men han är lite för tunn för att spela ensam på topp; han skulle behöva en "target-player" bredvid sig. Behöver också förbättra skärpan i skotten. Martin gjorde inte något större väsen av sig under sitt inhopp, men visade i alla fall att han har förstått att fotboll är ett lagspel och inte en individuell sport.

Varningen på Tompa tyckte jag var lite tuff. Han gjorde en långlöpning med bollen längs med vänsterkanten, kom ned i hörnet på straffområdet ett par meter från kortlinjen, och fick då utan tvivel en knuff av en FCT-back, men förstärkte och överdrev fallet – lite klumpigt på försvarares vis – och fick då syna det gula kortet för filmning. Å andra sidan kunde Mike mycket väl ha blivit varnad vid två tillfällen, då han misstajmade tacklingar och kom klart sent in i dueller. Manix gula kort efter en fällning av FCT:s kantspringare Agon Beqiri är inte mycket att säga om.

Division 1 Södra, omgång 3
    Söndagen den 1 maj 2011 kl. 17.00
    Edsborgs IP, Trollhättan
    FC Trollhättan – Husqvarna FF 3–0 (1–0)
    1–0 P. Zhubi (45+1) [ass. A. Beqiri]
    2–0 J. Daoud (84) [ass. A. Mohammadian]
    3–0 J. Daoud (91)
    Domare: Nermin Cisic, Värnamo
    P. 649

Hörnor: 8–4 (2–1)
    Varningar: 1–2 (0–1)

HFF
    Lennartsson*
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
    Ritheim
    D. Andersson
    Ajrovic
    Hansson [V 44]
    Backlund (C)
    Esam [V 59]
    M. Ibrahim (Stengel 79)
    B. Ibrahim
    Pidre (Yeniay 43)
    Kamhié (Karlsson 72)
    S. Andersson
    Avdic
    Klänge
    Glaad*

Spelsystem:
    4–3–2–1 [tre centrala mittfältare, två kantspringare med huvudsakligen offensiva uppgifter, en ensam toppforward]

Positionsförändringar:
    • Mitt i första halvlek bytte Barre och Valle kant.
    • När Valle byttes ut ett par minuter före paus kom Nahir in som höger innermittfältare och Emil flyttades fram som vänster yttermittfältare, medan Barre åter blev höger yttermittfältare.
    • Drygt halvvägs in i andra halvlek bytte KK av Kamhié som toppforward i ett "rakt" byte.
    • Med drygt elva minuter kvar av ordinarie tid klev Mike av och Martin kom in som vänster yttermittfältare, medan Emil drogs tillbaka till höger innermittfältare och Nahir blev vänster innermittfältare. Det var nog, av tränarnas ord att döma, också tänkt att Barre skulle komplettera KK som central anfallare, men i praktiken blev han kvar som höger yttermittfältare/högerytter.

Mina noteringar rörande chanser med Trollhättans siffror först:
    Helchanser: 10–5 (5–1)
    Halvchanser: 1–5 (1–2)
    Svara med citat

13. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Valle verkar (utifrån vad jag har sett i de tre inledande seriematcherna) sakna den rätta inställningen för att spela fotboll på den här nivån: han blixtrade visserligen till positivt ett par gånger, men dessemellan gjorde han synnerligen rudimentära misstag, såsom att tappa bollen på egen planhalva eller vid mittlinjen när i stort sett hela laget var på väg framåt. Han betedde sig dessutom ett flertal gånger som en femåring, ja, vid ett par tillfällen var det rent ut sagt pinsamt. Det var en välgärning att plocka av honom före paus.

När Valentino blev klar för oss så så frågade jag lite om honom på Bajens forum på svenskafans (platsen för den universella sanningen) och orden dålig eller usel inställning återkom ofta. Flera sa att han fotbollsmässigt håller ganska bra i ettan men det mentala finns inte där.

Men eftersom jag vill vara optimist så tänker jag att han kanske kan växa upp nu när han lever utan familj och vänner.

Kamhié lyckades endast mycket sällan låsa fast bollen på offensiv planhalva och därför blev de HFF-anfall, där han var inblandad mycket korta. Därtill var han, trots sin position som anfallare, inte särskilt involverad i HFF:s offensiva spel, vilket åtminstone delvis beror på honom själv, även om han kanske inte skall lastas helt och hållet för det
    Kamhie verkar verkligen vilja bli årets Partin. Dumpa honom till Tenhult i sommar och gör att för allt för plocka hem Miche
    Svara med citat

14. Collapse Details

Reg.datum
    apr 2009
    Kamhie har ju enligt rykten redan börjat gnälla, nu får han börja leverera annars så finns det alla förutsättningar i världen för att han blir årets Partin.
    Mot Europa!
    Svara med citat

15. Collapse Details

När Valentino blev klar för oss så så frågade jag lite om honom på Bajens forum på svenskafans (platsen för den universella sanningen) och orden dålig eller usel inställning återkom ofta. Flera sa att han fotbollsmässigt håller ganska bra i ettan men det mentala finns inte där.

Men eftersom jag vill vara optimist så tänker jag att han kanske kan växa upp nu när han lever utan familj och vänner.

Kamhie verkar verkligen vilja bli årets Partin. Dumpa honom till Tenhult i sommar och gör att för allt för plocka hem Miche

Tenhult ansträngde sig inte direkt för att behålla Kamhié i vintras så det känns lite som det är TIF som dumpat honom hos oss dessvärre.

Vi får väl ge honom åtminstone ett par tre matcher till innan sågbänken kommer fram.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Husqvarna FF - FC Trollhättan
    Av fredo i forum Tippa Matchen 2013
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-26, 11:32
  2. Trollhättan – HFF 14 april
    Av Kerkhof i forum Matchrapporter 2013
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 22:02
  3. Trollhättan – HFF 14 april
    Av Kerkhof i forum Tippa Matchen 2013
    Svar: 2