Sidan 1 av 14 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 210
  1. Collapse Details
    Silly Season 2012 
    Reg.datum
    jul 2008
    Alltid kul och diskutera truppen och rykten osv, om nån vill så flytta byt namn till tex Spelartruppen 2012 och lägg i chat delen.

Vad säger ni om truppen då?

Vill bli av med följande.

Pidré
    Backis
    Ritheim
    Stengel
    Yeniay
    Aldemir

Dessa får gärna stanna.

Didde
    Hansson
    Adnan (sticker nog men får gärna stanna som sagt.)
    Sebastian Andersson
    Esam
    Jens Andersson
    Sebastian Avdic
    Ambjörn (tackar ju inte nej till denna super keepern men han vill nog inte lira i div 2 när han själv håller superettan klass.)
    Adjei

Resten är jag lite osäker på.

Räknar med att lånen från VSK samt assyriska återvänder.
    Svara med citat

2. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    "Lånar" uppgifterna om kontraktslängd från 1-2-1-2-1-2:s första inlägg i Silly Season 2011

St Cyr, DA och Ogunnaike lär återvända till sina klubbar. Tror alla har kontrakt som sträcker sig ett eller flera i år framtiden.

Rafael skev i vintras på för 1 år med Ljungskile. Tror inte de lär förlänga med honom och mitt tips är att Rafaels nästa klubbadress inte är svensk.

Jens Andersson är ju också bara på lån men han kom väl hit för en 6 månaders provanställning om jag inte minns fel. Om han får fortsatt jobb här så borde det inte vara omöjligt att knyta honom till sig.

Ambjörn Lennartsson (2011)
    Å ena sidan så vill man ju ha kvar en målvakt som förmodligen är HFF:s bästa genom tiderna. Å andra sidan förjänar han inte att spela i div 2. Jag tror han är färdig med sina studier och för han ska stanna är väl jobb någonting som i så fall talar för. Eller att målvakter är den grupp spelare som värvas minst. Men eftersom kontraktet går ut blir jag inte förvånad om Glenn kommer slå Abbe en signal. Om han inte redan gjort det

Andreas Glaad (minst 2011)
    Svårt att avgöra om det är en spelare som borde vara kvar eftersom han knappt aldrig spelar. Gör dock inte bort sig när han har fått chansen

Didric Andersson (minst 2011)
    Pendlar mycket i prestation. Behöver lyfta sin lägstanivå

Simon Klänge (minst 2011)
    Har väl varit utlånad till Hovslätt under hösten. Måste nog snart börja gå in och hota om en plats i elvan annars bye bye

Tomas Hansson (minst 2011)
    Vilken plats ska han spela på? Mittback, vänsterback eller högerback? I alla fall, behåll

Emmanuel Esam (minst 2011)
    Sicken kämpe, behåll

Adnan Ajrovic (2011)
    Har väl egentligen 1+1 kontrakt och om rätten att förlänga endast ligger hos HFF så tror jag klubben gör det. Vill han spela i div 2? Ingen aning. Men att han inte kommit längre i sin karriär beror ju bara på han själv. Klubben lät ju honom provspela med både Landskrona, Viborg och något turkiskt lag under säsongen men ingen vill köpa

Jesper Ritheim (2013)
    Kostade en slant att köpa loss och är väl därför han fick ett så långt kontrakt. Hade vi spelat i div 1 2012 så hade jag röstat för en utlåning till div 2 eller 3 men nu är vi ju själva där. Kan div 2 få det att lossna för Ritheim?

Emil Backlund (2011)
    Förmodligen den med högst eller näst högst lön i truppen (om vi bortser från lånen). hans prestationer på planen motsvarar inte detta. Bort

Michael Ibrahim (2012)
    Här måste det redas ut varför MI 2010 var jättebra medan MI 2011 var ganska kass. Skador, personliga problem eller stämmer inte kemin med tränarstaben?

Sebastian Andersson (minst 2011)
    Förhoppningsvis stannar han om han nu inte ska börja plugga någonstans långt bort

Sebastian Avdic (minst 2011)
    Utlånad till Tord under hösten så nu kan han div 2 och Tord utan och innan.

Nahir Yeniay (2012, lån)
    Lär vara kvar i truppen men borde han det

Valentino Pidré (2011)
    Kan man få Jens Andersson så ser jag ingen anledning till att behålla Pidré

Michel Aldemir (minst 2011)
    Utan att egentligen veta någon till alls om integrationsprojektet så vågar jag nog ändå fastslå att Aldemir har gjort mer gott för klubben utanför planen än på den. Bye bye till spelaren Aldemir i alla fall

Martin Stengel (2012)
    Anfallaren som blev mittfältare och back. Borde få utvecklas vidare på den här nivån

Barhome Ibrahim (2012)
    Många mål i div 3, ganska få mål i div 1= Hyfsat med mål i div2 ?

Niclas Tagesson (2013)
    Om det är möjligt så sparka och ta hit Jankan istället

Rebin Mardan (2011+2)
    Zoran Petrovic (2011+2)
    Har ingen aning om det de borde vara kvar. men om det byts manager så borde han förstås få tycka till om saken
    Svara med citat

3. Collapse Details

Ambjörn Lennartsson (2011) - Behåll så klart om det går
    Andreas Glaad (minst 2011) - ?

Didric Andersson (minst 2011) - Behåll som startspelare
    Simon Klänge (minst 2011) - ?
    Tomas Hansson (minst 2011) - Behåll för att bilda mittbackspar med Didric
    Adnan Ajrovic (2011) - Räknar inte med honom, men Didric, Hanosson och Adnan skulle nog vara bland de bästa mittbackarna i tvåan
    Jesper Ritheim (2013) - Sämst i laget, är inte i samma liga som Sebastian Andersson, bort med skiten
    Sebastian Andersson (minst 2011) - Borde vara startspelare som högerback

Emmanuel Esam (minst 2011) - Startspelare som borde kunna dominera i tvåan
    Emil Backlund (2011) - Dyr och rätt onödig
    Michael Ibrahim (minst 2011) - Borde utvecklas mer i tvåan och kan starta

Sebastian Avdic (minst 2011) - Byts om med Esam och Ibrahim på innermitten
    Martin Stengel (2012) - Samma som ovanstående, bra med en som kan hoppa runt där det behövs också
    Nahir Yeniay (2012, lån) - Bra breddspelare, inte minst i div 2 men kanske överflödig med fyra andra som kan spela på mitten
    Jens Andersson (2011+1) - Får gärna vara kvar

Valentino Pidré (2011) - Har i några matcher varit den enda som kan göra något, men det leder inte till så mycket. Underhållande att se på och bra med en vänsterfot på kanten. Antagligen den jag är mest osäker på.
    Michel Aldemir (minst 2011) - Lever han fortfarande? Verkar mest sitta på everysport så han kan få gå

Barhome Ibrahim (2012) - Borde kunna prestera bättre i tvåan med mer självförtroende (och lite mindre själviskhet)
    Simon Karlsson-Adjei (minst 2011) - Gjorde ett par mål i början och levde på det, vinner sällan nickdueller och är rätt osynllig, men kan utvecklas

Sen vill jag som föregående säsonger ha in en vänsterback.

Detta ger alltså en startelva i stil med det här:

Lennartsson
    S. Andersson - D. Andersson - Hansson - Ny vänsterback
    J. Andersson - Esam - Avdic - Barre/Pidré
    Ny - Ny

Glaad
    Juinormittbacken som jag har glömt vad han heter
    Klänge
    Ibrahim
    Stengel
    Yeniay
    Karlsson-Adjei
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

4. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Synd att Haga gick upp annars borde man försökt locka tillbaka Bennet. Eller va fasen. Försök ialla fall. Tänk att Bennet försvann och istället fick vi Ritheim som både är sämre och har kostat mer i pengar. Bennet kanske inte är någon Maicon men han har rätt inställning.

I övrigt, ja en ny vänsterback måste värvas om inget magiskt sker med Klänge under vintern.

Anfallare? Ring Miche några gånger och ring han sen några gånger till. Vad har vi i juniorerna? Adjei, Albin Lagerberg och Ermin Ceranic är de som gjort flest mål i juniorallsvenskan, 6 st.
    Svara med citat

5. Collapse Details

Jag tror att Martin Stengel kan bli en tillgång för HFF i div. 2 om han stannar.
    Personligen vill jag se mer av honom i HFF. Är egentligen en forward som i år både spelat back och mittfält.

Jesper Ritheim bör bli en tillgång i division 2 om han får vara skadefri. Trevlig kille (trots att han är Södrait ;-))

Backlund tillhör inte mina favoriter. För mig kan han hänga tillbaka den blårandiga tröjan för gott.

Michel Haidari skall bara tillbaka!

Michel Aldemir har med all säkerhet gjort mer nytta med vårt integrationsprojekt än vad han gjort på fotbollsplanen.
    En härlig kille med en skön humor och självdistans. Är med all säkerhet inte nöjd med sitt eget spel i HFF.
    Sannolikheten för att han är försvunnen till nästa år är stor då ryktet gör gällande att han fått arbete på annan ort.

Intressant ska det bli att följa Jonis och Klänge till nästa år. Kommer de att gå in och utmana om en plats i startelvan eller blir det utlåning igen?

Yeniay är jag inte direkt imponerad av hittills men div. 2 kanske är rätt nivå för honom.

Jag tror att Hansson blir kvar men han kan vara en säkerhetsrisk ibland med sina "slicade" uppspel/rensningar.

Jensa hoppas jag att vi kan behålla.

Adjei blir riktigt giftig nästa år i div. 2 och kan komma att göra 15 baljor!

Emir Halilovic tror jag går in och utmanar om mittbacksplatsen bredvid Didde till nästa år.
    Om han besitter den talangen som jag tycker mig kunnat se så bör han kunna bli startspelare som 17 åring (2012).

Mike tror jag blir ett utropstecken nästa år i 2:an. Han har haft ett tufft år i år. Efter att ha spelat div. 4-fotboll halva 2010 spelade han sig till en startplats i div. 1 på hösten. 2011 har han avslutat gymnasiestudier och därefter börjat arbeta. En omställning för många och säkert också för Mike.

Abbe vill väl alla behålla men är det till vilket pris som helst och vill Abbe spela fotboll i div. 2?

Sebbe Andersson såg tunn, temposvag och allt annat än redo ut på försäsongen men har med hjärta och jävlaranamma spelat sig till en startplats i årets elva efter sommaruppehållet. Spelar efter sin förmåga och jag tror att han räcker till nästa säsong.
    Skall definitivt beredas en kontraktsförlängning. Vi behöver hjärtan som brinner för HFF!

Gällande övriga så hoppas jag att vi får behålla det vi önskar behålla. Lånen tvivlar jag stannar men St Cyr vore trevligt att ha kvar i laget.

Forwards till nästa år: Barre, Adjei, Stengel = 37 mål nästa år!!!

6. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    Ja så börjar den roliga Silly season, förhoppningsvis blir det inte lika stor spelaromsättning denna gång...hoppas kan man ju iaf! Backman har jag fått bekräftat att det är tenhult som blir nästa klubbadress, tack för det. känns inte som någon jag ville ha i hff`s trupp med tanke på skadebenägenheten och åldern.

Nu vet man ju inte om värnamo är kvar i superettan, annars borde det ju vara en möjlighet att få till ett samarbete med dom, glenn och närheten städerna imellan talar ju för det. Självklart är det inte optimalt med för många inlånade spelare men i dagens läge så känns det oundvikligt.

Hoppas att dom 4 lokala klubbarnas skrivelse till förbundet går igenom, för hur mycket jag än ögnar igenom alla för och nackdelar så väger dom tidigare in. Det har i princip inte funnits någon hatmatch eller eller möte som man sett fram emot extra i div 1, så kan denna div2-degradering ge en nystart so be it!
    Husqvarna FF - Vi följer vårt lag!
    Svara med citat

7. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Ja det står ju skrivet Tenhult på Backman. Verkar inte vilja satsa längre och då går HFF och kineserna bort. Alltså Tenhult och Haga kvar. Och då med tanke på Ek, Jankan och Tenhults övriga koppling till Förort så är det ganska väntat att Backman går dit.

Citat Ursprungligen postat av crille Visa inlägg

Hoppas att dom 4 lokala klubbarnas skrivelse till förbundet går igenom, för hur mycket jag än ögnar igenom alla för och nackdelar så väger dom tidigare in. Det har i princip inte funnits någon hatmatch eller eller möte som man sett fram emot extra i div 1, så kan denna div2-degradering ge en nystart so be it!
    Vad för skrivelse? Att de ska få spela i samma serie?
    Svara med citat

8. Collapse Details

Det finns väl i dagsläget inget som talar för att låneavtalen blir kvar till nästa säsong liksom "pappersföreningarna" och farmarklubbsavtalen då samtliga dessa strider med FIFA:s regler.

Därmed försvinner möjligheten att samarbeta både uppåt och nedåt i seriesystemet.

Personligen ser jag Backman som en fältherre i en blårandig tröja. Möjlig brist på teknik kompenseras med lojalitet, krigarhjärta och auktoritet. 31 år ung har han definitivt två år kvar på denna nivån, möjligtvis tre. En förebild för våra unga tekniker.

Inget var påskrivet mellan TIF och Backman idag vid lunchtid iaf.

Jag håller med dig Crille att det kan bli en rätt kul nystart faktiskt. Med tre lokala derbyn, länsderby med Myresjö samt Motala och Vimmerby inom 12 mil så finns det faktiskt goda förutsättningar för lite nytt klackblod!

9. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
    Ja det står ju skrivet Tenhult på Backman. Verkar inte vilja satsa längre och då går HFF och kineserna bort. Alltså Tenhult och Haga kvar. Och då med tanke på Ek, Jankan och Tenhults övriga koppling till Förort så är det ganska väntat att Backman går dit.

Vad för skrivelse? Att de ska få spela i samma serie?
    Japp, läste det i en krönika i JP. Så ta det med en grävskopa salt
    Svara med citat

10. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Slutar säkert med att HFF får spela i norrlandstvåan. Så länge Lagrell sitter vid makten så är kan man aldrig vara säker
    Svara med citat

11. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    http://jnytt.se/nyhet/43494/hff-spel...-i-talangmatch

Adjei och Halilovic har skrivit på för varsitt 2+1 års kontrakt
    Svara med citat

12. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    Härligt, tror som HIF 1904 att Halilovic kommer imponera om han får spela, Såg stabil ut mot Öis den dryga halvtimmen han fick spela vilket visserligen är enda gången jag sett honom om jag inte missminner mig.
    Svara med citat

13. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Härligt, tror som HIF 1904 att Halilovic kommer imponera om han får spela, Såg stabil ut mot Öis den dryga halvtimmen han fick spela vilket visserligen är enda gången jag sett honom om jag inte missminner mig.
    Har fått äran att spela bredvid honom i år i HIF. Uppträder med lugn och ackuratess. Lite blyg men vem skulle inte vara det iofs när man kliver in i ett omklädningsrum med idel lokal fotbollsadel samt en och annan snéfot.

14. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Efter Kristianstad borta sa Issa till JP att vi har 13 spelare under kontrakt nästa år
    Svara med citat

15. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    Ett rykte jag hörde på jobbet säger att Michael Ibrahim kommer lämna, anledning verkar vara något slags missnöje med Tagesson. Vi vet ju vad han kan när han anslöt i mitten av förra säsongen, så jag hoppas att det stannar vid ett rykte...
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Silly Season 2014
    Av HWS i forum Silly Season
    Svar: 156
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 19:05
  2. Silly Season 2013
    Av HWS i forum Silly Season 2013
    Svar: 130
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 18:05
  3. Smålandscupen 2012
    Av Kerkhof i forum Chat
    Svar: 23