Sidan 4 av 14 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 210
  1. Collapse Details
    Största svikaren någonsin 
    Väljer Rönneklev inte HFF eller BSK är han i mina ögon den största svikaren någonsin. Med tanke på sina tidigare uttalanden om hur viktigt det är att ge tillbaka till den klubben som han slog i genom i!
    Svara med citat

2. Collapse Details

Håller med Matte, det skulle vara som om en Wednesday spelare gick till United!
    Jag håller på två lag, Husqvarna FF...... Och det lag som
    J-Södra möter.....

Svara med citat

3. Collapse Details

Enligt dagens JP så har Michael kontrakt över nästa säsong också, men har inte bestämt sig för var han ska spela.
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

4. Collapse Details

Jag måste ändå ge södra cred!
    Om de lyckas med att värva både Kalle & Ville så får de två killar med åtta års erfarenhet av spel i högre serier än Superettan.
    De är långt ifrån lastgamla. Jag tror faktiskt att de är med och slåss om uppflyttning till Allsvenskan med det lag de besitter idag samt dessa två grabbar.

Jag ser endast tre frågetecken som behöver sträckas ut till utropstecken och det är tränartrojkan, målvakten och om nyförvärven är helt fria från sina skador. Blir dessa tre frågetecken till utropstecken så har Jönköping ett Allsvenskt lag 2013.

Nej, jag är inte omvänd!
    Ja, mitt hjärta må vara grönvitt i botten men det är också del av grundfärgen till Husqvarna FF.

För övrigt hoppas jag att Ville väljer HFF istället för södra om han väljer att flytta hem liksom Karlefjärd.
    Då är det ett stort misslyckande om inte spel i tvåan blir en 1-års sejour!

5. Collapse Details

Handlar mycket om moral, etik och vad man tidigare sagt till klubben, tidningar och supporters. Men är pengar viktigare så är det ju ingen spelare att bry sig om i alla fall.

Men jag tror han kommer "hem". Skulle vara lika overkligt att se honom i den gröna tröjan som att se den där Jocke Lübking vara coach för Husqvarna IF....
    Jag håller på två lag, Husqvarna FF...... Och det lag som
    J-Södra möter.....

Svara med citat

6. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av Oraklet Visa inlägg
    Handlar mycket om moral, etik och vad man tidigare sagt till klubben, tidningar och supporters. Men är pengar viktigare så är det ju ingen spelare att bry sig om i alla fall.

Men jag tror han kommer "hem". Skulle vara lika overkligt att se honom i den gröna tröjan som att se den där Jocke Lübking vara coach för Husqvarna IF....
    Tycker inte att det är orimligt att Tüsken tränar HIF iofs. Hälften av dagens HIF är av gulsvart börd.
    Sen förstår jag inte liknelsen, eller är liknelsen att Tüsken inte har etik och moral och därför tränar ett lag där han får lön istället för att ha kul i HIF?

Men jag tror att Tüsken förr eller senare kommer hem för innerst inne är alla "assenalare".

7. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Valentino klar för Oskarshamn. Ska vi gissa att han kommer vara skitkass i 20 matcher men gör ca 5 mål på HFF?

http://www.barometern.se/sporten/val...BOT+Sporten%29

2010 var han på gränsen att ta en plats i Hammarby. Två inhopp i superettan blev det.
    På gränsen ja.

När OT träffade Pidré i samband med att han besökte OAIK i slutet av november sa han så här om sin förra säsong:
    – Det gick sådär. Det var väldigt mycket blandade spelare i Husqvarna. Mycket juniorer och några äldre som inte kunde språket. Jag trivdes socialt, men kanske inte så bra fotbollsmässigt.
    Vem förutom brasse-Raffe kunde inte språket?
    Svara med citat

8. Collapse Details

Reg.datum
    aug 2006
    http://www.jnytt.se/nyhet/44526/vikt...nkopings-sodra

Så var det klart, det är ju för fan skandal hur kunde detta ske?

Eller vänta lite nu...

Här är kalla fakta (och mina egna tro) Jag har sen jag lirade innebandy ihop med Rönneklev och snackade för en 3-4 år sen trott att det inte fanns en chans att han skulle välja någon annan klubb än Hff när han flyttade hem igen(Bankeryd möjligtvis om han skulle komma tillbaka i 35-40årsåldern) men nu är ju förutsättningarna helt andra.

Vem tror på riktigt att en spelare av den kalibern ska gå ifrån allsvenskan till ett nyss nedflyttat div2lag? Ja någon gammal romantiker från den tiden när "Nisse i svängen" lirade med sitt byalag i 20 raka säsonger oavsett hur stora sedelbuntar som slängdes framför ögonen på honom, missförstå mig rätt jag önskar att det fanns en arme av spelare med ingen annan vilja än att kämpa leva och dö för vårat lag men det är bara minnen av en rätt svunnen tid. Legoknektar någon?

Vi hade nog haft ett hyfsat förhandlingsläge om vi legat i toppen av div 1 förra säsongen, då hade inte steget varit så avgrundsdjupt som det nu faktiskt var.
    Jag vet att södraiter sitter och njuter och det får dom väl göra, dom har (om han är hel) en riktigt kompetent spelare.
    Det roliga är att en del verkar tro att man blir helt tagen på sängen av detta beskedet, och tjatet från en del att vi tar alla överblivna spelare från södra minns nog inte sin historia när vi var nr 1 i kommunen, vem var det då som tog "kraffset" ??

Så vad ville jag säga med detta? Ja förutom att låta allmänt bitter över dagens "money talks"-spelare så hoppas jag att dom hemvändare vi väl fått in i truppen knyter näven och gör att div2 sejouren blir ettårig, ett otal nyförvärv till behövs men vilka det blir överlåter jag till dom med mer insider-info.

Over and out
    Husqvarna FF - Vi följer vårt lag!
    Svara med citat

9. Collapse Details

Citat Ursprungligen postat av crille Visa inlägg
    http://www.jnytt.se/nyhet/44526/vikt...nkopings-sodra

Så var det klart, det är ju för fan skandal hur kunde detta ske?

Eller vänta lite nu...

Här är kalla fakta (och mina egna tro) Jag har sen jag lirade innebandy ihop med Rönneklev och snackade för en 3-4 år sen trott att det inte fanns en chans att han skulle välja någon annan klubb än Hff när han flyttade hem igen(Bankeryd möjligtvis om han skulle komma tillbaka i 35-40årsåldern) men nu är ju förutsättningarna helt andra.

Vem tror på riktigt att en spelare av den kalibern ska gå ifrån allsvenskan till ett nyss nedflyttat div2lag? Ja någon gammal romantiker från den tiden när "Nisse i svängen" lirade med sitt byalag i 20 raka säsonger oavsett hur stora sedelbuntar som slängdes framför ögonen på honom, missförstå mig rätt jag önskar att det fanns en arme av spelare med ingen annan vilja än att kämpa leva och dö för vårat lag men det är bara minnen av en rätt svunnen tid. Legoknektar någon?

Vi hade nog haft ett hyfsat förhandlingsläge om vi legat i toppen av div 1 förra säsongen, då hade inte steget varit så avgrundsdjupt som det nu faktiskt var.
    Jag vet att södraiter sitter och njuter och det får dom väl göra, dom har (om han är hel) en riktigt kompetent spelare.
    Det roliga är att en del verkar tro att man blir helt tagen på sängen av detta beskedet, och tjatet från en del att vi tar alla överblivna spelare från södra minns nog inte sin historia när vi var nr 1 i kommunen, vem var det då som tog "kraffset" ??

Så vad ville jag säga med detta? Ja förutom att låta allmänt bitter över dagens "money talks"-spelare så hoppas jag att dom hemvändare vi väl fått in i truppen knyter näven och gör att div2 sejouren blir ettårig, ett otal nyförvärv till behövs men vilka det blir överlåter jag till dom med mer insider-info.

Over and out
    Instämmer i ovan!

Det är bara att visa för oss själva, för de tappra som bevittnar våra matcher och alla belackare utanför HFF att 2012 är ett hack i skivan. Vi ska framåt, vi ska uppåt!

10. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    1. Säg inte en sak och gör sen en annan. Det gäller inte bara fotbollsspelare utan alla människor

2. Ljugeklev är numera persona non grata på Vapenvallen. Både som spelare och åskådare

3. Förövrigt hoppas jag att Ljugeklev gör självmål i sin första match för Förort och att det fortsätter så i var eviga match
    Svara med citat

11. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    Lillebror Ibrahim provspelar med Väääääänamoooooo

http://jkpgfotbollen.se/2011/12/22/m...d-ifk-varnamo/
    Svara med citat

12. Collapse Details

Tycker det är rätt kul hur många verkar förstora södras värvningar på det här sättet. Hade någon brytt sig om det var en annan superettaklubb som gjort klart med två spelare flera mil från en allsvenskan startelva? Hade någon av dem varit ordinarie hade det varit "värvningsbomber" som Jnytt uttrycker det. Svensson är väl van vid att bära vatten och värma bänkar vid det här laget och Vele Rönnefel hade varit en bra värvning i division 1 och neråt, i superettan tror jag han blir en i mängden.

På tal om Jnytt så tycker jag att deras senaste södrarubrik är rätt lustig: "J-Södra spänner musklerna med pengar utifrån". Betyder inte det faktum att de behöver pengar utifrån att de inte har några muskler?
    "Om deras målvakt varit lite mer normal så hade vi haft en stor chans att vinna."
    ~70 raka seriematcher~
    080706 - 110507
    Svara med citat

13. Collapse Details

Reg.datum
    apr 2009
    Citat Ursprungligen postat av 1-2 1-2 1-2 Visa inlägg
    På tal om Jnytt så tycker jag att deras senaste södrarubrik är rätt lustig: "J-Södra spänner musklerna med pengar utifrån". Betyder inte det faktum att de behöver pengar utifrån att de inte har några muskler?

Det är precis vad det betyder, en fattig brokig skara som behöver allmosor såhär i juletid!
    Får Svensson vara hel och ren så tror jag han är en habil värvning för Södra, men det är ju frågan om han faktiskt håller sig just hel..
    Mot Europa!
    Svara med citat

14. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2008
    http://www.jnytt.se/nyhet/44626/pa-v...ill-superettan

Michael stannar inte oavsett om det blir något med Värnamo eller inte, Vill han inte spela här så är det inget jag sörjer särskilt inte om han spelar som ifjol.

Ingen som vet något om provspelare? Några nya på G eller om vissa blivit avskrivna som tex James Bass som inte var så bra mot Assyriska iallafall.

Avdics kontrakt är på 3 år förresten hörde jag under Råslättscupen också som jag inte tror framkommit i varken jnytts eller hffs artiklar.
    Senast redigerat av Linus den 2011-12-28 klockan 21:33.
    Svara med citat

15. Collapse Details

Reg.datum
    jul 2006
    - Det kan jag inte säga, vi får se. Först och främst får jag se om det blir något med Värnamo. Men HFF är helt uteslutet i alla fall. Vi får se vad som finns i kikaren
    Uteslutet och uteslutet. Han har ju fortfarande kontrakt med HFF. Egentligen skulle HFF kunna sätta lillebror Ibrahim i juniorlaget för hela 2012. Och tänk om ingen annan klubb vill betala det HFF vill ha. Jaja nu har inte HFF råd ekonomiskt eller ryktesmässigt att sätta en spelare i frysboxen men har man skrivit kontrakt så har man
    Svara med citat

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Silly Season 2014
    Av HWS i forum Silly Season
    Svar: 156
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 20:05
  2. Silly Season 2013
    Av HWS i forum Silly Season 2013
    Svar: 130
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 19:05
  3. Smålandscupen 2012
    Av Kerkhof i forum Chat
    Svar: 23